Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Hallo zusammen, ich habe mir den A330 von Jardesign zugelegt. Funktioniert soweit gut. Ein Problem kann ich leider nicht lösen: Wenn ich auf dem Pilotensitz sitze und gerade nach vorn schaue, höre ich die Triebwerke nicht mehr - absolute Stille. Wenn ich leicht die Sicht verändere- rechts, links, oben oder unten- wird das Triebwerksgeräusch wieder hörbar. Alle anderen Sounds sind immer gleichbleibend laut. Wo liegt das Problem und wie kann ich es lösen? Bin für Eure Hilfe dankbar. Grüßle, Der Carsten
  3. Hi all, Just doing a flight with the A318 from LFPO to EHAM. Inserting the waypoints I notice the following. Normal waypoints can be inserted, if you select a waypoint that exists multiple times and you choose one from the list, it is not inserted in the FP. See the example below: I want to insert FERDI and get 2 options: I select the top one and this is the result: FERDI is not inserted… Any clues?
  4. Wenn die Geschwindigkeitsanzeige langsam zurück ging, ist vermutlich dein Staurohr/Pitotrohr, über das die Geschwindigkeit gemessen wird vereist. Wenn ein Eispfropfen sich langsam in diesem Rohr bildet, wird immer weniger Druck an das Geschwindigkeitsinstrument weiter gegeben, weshalb die Geschwindigkeitsanzeige langsam sinkt. Wenn du also bei möglichen Vereisungsbedingungen geflogen bist, ist es zusätzlich möglich, dass sich auch Eis im Vergaser,am Rumpf, Propeller und an den Flügeln gebildet hat. Somit ist ein möglicher Absturz ohne die Anti-Eis-MAßnahmen durchaus eine Folge. Ich vermute aber noch immer, dass du deine Maschine nicht richtig konfigurierst. Wie waren denn die Öl- und Zylinderkopftemperaturen bei deinem Anflug? Hast du die REP-Tipps eingeschaltet? Dann müsstest du auch während des Fluges Nachrichten bei Fehlbedienung bekommen. Du schreibst immer nur von Anflügen: Wie war denn der Start? Benutzt du die Autostart-Funktion von REP? Dann müsste zumindest der Flieger richtig gestartet sein....
  5. Thanks. I did some more research and the vast majority of the jetways have a different design, and the 4-5 gates I tested works fine. However, gate 24 and 25 (maybe a couple more) have the design shown in my first post and have this problem.
  6. Today
  7. Not sure about this fix. Was it released before the 1.02 update or afterwards?
  8. So, jetzt bin ich endgültig an dem Punkt angelangt, an dem ich aufgebe, diesen seltsamen Flieger zum korrekten Laufen/Fliegen zu bringen. Nach etlichen Mails zwischen dem Support und mir habe ich als letzte Möglichkeit den Laminar B58 XP 11-Ordner aus den Preferences entfernt. Neuer approch und die erste Meldung lautete: B 58 has been succesfully updated. Klingt gut, dachte ich. Anflug begonnen, KEINE!!!! Geschw.-Anzeige. Nach der Landung=Crash versch. Infos: Mehrere Reifen platt, Tie-downs, chocks und Pitot-Cover nicht entfernt. Parkbremse gesetzt, Fliegen nicht möglich. Also Flieger wieder aus, Schäden repariert und neuen walkaround gemacht. Überraschenderweise ließ sich die Beech danach starten und auch das Gas fuunktionierte. ENDLICH, der Wahnsinn hat ein Ende!!! Leider währte dieser Zustand nicht lange. Schon beim nächsten Anflug dasselbe Szenario: Speed setzte bei 100 kn ein, ging langsam auf 80 zurück bis keine Steuerung mehr möglich war. Aus mir unerfindlichen Gründen möchte der Mensch vom Support unbedingt ein Movie davon. Das kürzeste ist schon über 68 MB groß, das schafft das Mail-Programm nicht. Habe ich ihm auch geschrieben. Abgesehen davon braucht man nun wirklich nicht viel Phantasie, um sich den Ablauf vorstellen zu können. Ostern hatte ich mir anders vorgestellt. Gruß Rolf P.S.: Hänge mal die Log.txt dran, viell. erkennt jemand eine Unstimmigkeit Log.txt
  9. Is the above problem solved with version 1.2.3.4 non experimental? I had to revert to 1.2.3 to stop the CTD. Thanks Kind regards Shane Sorry I mean't 1.2.4 Shane
  10. Buenos días. Acabo de utilizar la aplicación que me ha indicado y siguen sin ejecutarse ninguna de las dos actualizaciones. Alguna otra idea de el porqué de esta incidencia? Gracias y un saludo.
  11. Seit dem vorletzten Update der A330 gibt es die Ansage der Checklisten u.Ä. nicht mehr. Es sind leider nur noch Ansagen für v1,v2, Rotate und beim Landen die Höhenangaben zu hören. Das hängt wohl mit dem Co-Piloten Plugin zusammen. LG und Frohe Ostern, Michael
  12. Yep I have checked "Livery_Manager_CRJ.exe" and the antivirus program and did not found it there either.
  13. I made a full fresh installation of version 1.2.4.0 and started a flight using checklist and co-pilot. The flight was the one in tutorial step-by-step LOWI-LFMN using the A320-232 IAE SHARK. Problems (maybe): (1) In MCDU3, LOAD and FUEL, PAX, the START BOARDING still does not blink when clicked; (2) After the START CHECKLIST was done, after more than 5 minutes of the ADIRs were aligned (first picture bellow), after I have entered with the route and just before to start the pushback, the PFD and ND were as shown in the second picture bellow; (3) I gave up to keep trying.
  14. You have checked for the "Livery_Manager_CRJ.exe"? Should be in the main Folder of your Digital Aviation CRJ - Folder. Sometimes antivirus programs puts such files into a Quarentine-Folder. Wolfgang
  15. Ok, here are some pictures that hopefully describe it better You must first enter the complete flight plan in the MOD FPLN page, including SID and STAR. A deletion of the "Discontinuity-Line" is not necessary there. Then you go to the LEG-Page and check the waypoints and there you also correct double entries or "discontinuity lines". Do not delete! Then go to the first waypoint under the discontinuity (picture 3) and press the button to the left. UVANO in my example will be set in the Statusline. Then push the button left of the Discontinuity. You can see the result in picture 4. So it is not a delete, but more a move. This is comparable to the Boeing FMC.
  16. Hi, for a very long time I have not found my CRJ livery manager and I have checked other topics and tried to fix this put I still cannot find my livery manager. What should I do? / Jakob
  17. Good morning, after installing the 1.2.4.0 update, whenever I run or not with Airbus or not, my crashes this error in the event log: (I apologize for the Italian but Windows gives it to me) Nome errore che ha generato l'errore: Prepar3D.exe, versione: 4.4.16.27077, timestamp: 0x5bfdbb35 Nome del modulo che ha generato l'errore: ntdll.dll, versione: 10.0.17763.404, timestamp: 0xbf6ea104 Codice eccezione: 0xc0000374 Offset errore 0x00000000000faf89 ID processo che ha generato l'errore: 0x1bc0 Ora di avvio che ha generato l'errore: 0x01d4f744329e7ad8 Percorso intenso che ha generato l'errore: 😄 \ P3d \ Programma \ Prepar3D.exe Percorso del modulo che ha generato l'errore: 😄 \ WINDOWS \ SYSTEM32 \ ntdll.dll ID segnalazione: c456c3a4-0a36-4aac-ac38-5a0ef6b86b82 Nome completo pacchetto che ha generato l'errore: ID applicazione relativo al pacchetto che ha generato l'errore: Is there a way to solve this problem? I've already tried them all but without solution thanks a lot
  18. Ok, did the whole procedure again. Is not working, exactly the same mcdu situation as in the pictures. Then deinstalled the whole busses, installed them again as admin, reboot, loaded the newest airac, and nothing gas changed. I cant fly over easter:( (is there a possibility to download the earlier version from rhe busses?)
  19. polygone als nachttextur... schön oder nicht???
  20. South African Airways is the largest Airbus user in Africa with models from 319 -102,320 - 200, 330 - 200 and 300, 340 - 300 and 600. I am looking for liveries for the 319-IAE and the 320-IAE for SAA Can anyone help?
  21. Gracias por la respuesta. Probaré a ver qué tal va. Un saludo.
  22. I am having the same issue. Perhaps someone could comment? Scott
  23. Good morning Dave thank you for your help. Well i gave the bus several minutes to load, then did the checklist and then went to mcdu procedure. I try the whole thing today again. If that doesnt help, i ll do a complete deinstallation, reinstallation.
  24. Is this an aerosoft f16 in DCS? AT-cm_441678109.mp4
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?

Sign Up
  • Create New...