!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. For have the first UP 0.1, I have to put 8500 kg in the cargo on the A320. But in this mode the Zero Fuel Weight and the Landing Weight there is red and out of limits See the immage above.
  3. Achso, die Flugmodelberechnung..nein ich denke auch, dass dies nicht "mein" problem ist. eine zweitinstallation habe ich soeben getestet, selbes problem. dieses tritt bei allen flugzeugen auf. den flugweg kann ich dir so jetzt grad nicht sagen, aber in meinem letzten foto (cockpit) sind die koordinaten oben links eingeblendet. dort tritt das problem mit allen flugzeugen auf..der wegpunkt heisst: poduk..reicht dir das so?
  4. Is an update for customers with umlauts planned in the future? I don't dare to rename the user folder, because there will probably be a lot of other problems afterwards ...
  5. Pfälzer

FlywithLua

Danke für eure Tipps mit den debug und log.txt-Dateien. Ich werde mich auf die Suche machen, weiß ja jetzt wo ich zu suchen habe. Ganz besonders "hilfreich" waren die letzten beiden Anmerkungen. Happy Flight vom Pfälzer
  6. Could you perhaps try to spool up the engines a little bit. Could be that the engine parameters for some reason stay below what the checklist trigger is set at. To investigate this further, could you give me the engine type this issue is present. Or does it happen with both IAE and CFM engines?
  7. Hello Geoff, Sorry for the late reply. Could you please take a screenshot that shows also your upper ECAM fully just before landing. Do you have speedbrakes set to any axis by any chance? If so, have you ruled out the possibility of this axis causing any interference with the spoilers? Also, we just released new update 1.3.0.3. You could try to install that and see if the issue is still present.
  8. Hello magna91, As long as the trim value is within the green band on the trim wheel you should be good to go. On the smaller busses also Down trim is completely acceptable it all depends how the aircraft is loaded. However, we will try to find some time to have a look into adjusting how the Fuel planner balances the load perhaps make the aircraft a bit more nose heavy for UP trim values to be present on the slider as well.
  9. Hallo Jürgen, falls bei der Installation des Fliegers nicht etwas schiefgelaufen sein sollte und lediglich Unklarheiten bei der Bedienung des FF A320 bestehen, so sollten die nachfolgenden 5 Folgen eines Tutorials vom Mörderkaninchen etwas Aufklärung für deine Probleme bieten. Die Videos sind sehr informativ und gut erklärt. Gruß Horst
  10. I want to try this but for some reasont I can't open nVidia control panel
  11. Hi Just download and installed the new airbus version and I saw that for the A330 the overhead panel is now normal. Thanks a lot This is great Pierre
  12. Naja, grundsätzlich jedes FCOM, das ein Thales FMS abdeckt. Es gibt noch den Thales FMS2 Pilots Guide. Der deckt eine ältere Version ab, ist aber für grundlegende Funktionen besser als nichts. Schau mal hier: http://www.smartcockpit.com/aircraft-ressources/Smiths_Thales_A_1_0_1_FM_Pilot_Guide.html
  13. Hi, I'm facing similar issue as Erwin_P3D: https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/149127-white-efb-not-controllable/ Aerosoft A320-A321 Professional for Prepar3D v4.x v1.3.0.3 P3D 4.5 Hotfix 2 No additional shader I can see only white screen, even with bloom set to 0 or disabled HDR: Screen is not clickable. Only interaction I got is green LED when I click on the top. I can see 3 instances of WebSimProcess.exe in Task manager. P3d is run with admin privileges. Uninstalling and re-installing the aircraft didn't help. Thanks for any advice. Best regards, Martin
  14. Today
  15. Version 1.0.0

12 downloads

Recommend use with AIRAC 2003 for best results. Updates for RAD Restrictions and Directs are cumulative. Changelog Update: Route Restrictions and Altitude/FL Restrictions Update: RouteCharges (Feb 2020) Zurich LSZH arrivals via Vienna FIR/UIR (workaround implented) Budapest LHBP departures via VETIK Aarhus EKAH departures (EKAH.xml from folder AirportInfo required) Regards David
  16. Da hat Günni99 recht (wie so oft). Ich habe am EFB einmal "Turnaround" und einmal "Engines running" gespeichert und dann X-Plane jeweils neu gestartet. Status immer Cold & dark Dann habe ich wie Michael1955 erwähnt hat das ausprobiert: Michael1955 hat recht (wie so oft)!!! Die A320 stand da mit laufenden Triebwerken. Laufen denn bei dir auch die Triebwerke?
  17. Das muss gehen!! So können wir nicht helfen, wenn wir nichts erkennen können. Zuerst Shift drücken und halten, dann Space drücken. Dann ist das Bild in Output gespeichert
  18. Yes, Kroswynd is the Master of masters 🙂 He can serve each theme and each genre. Or better: each theme and each genre serves him, the Master. So every Screenshot Contest fan: please, give a sign to honor his great work all over the years!
  19. Hallo Lutz, Ich habe deinen Beitrag mal verschoben und angepinnt... Gruß heinz
  20. Hallo zusammen, ich suche ein PDF Dokument, welches eine Anleitung für die Linke MCDU bei der A318-A321 enthält. Gibt es so etwas? Videos finde ich eher unpraktisch, da ich oft eher was nachschlagen muss, wenn ich bei einem Punkt nicht weiter weiß. MfG Pilot 456
  21. Mit Shift + Space geht es nicht.Deshalb Foto. Halt nicht so gut.
  22. Ich kenne so einige Leute bei denen das der Fall ist. Nee, definitiv nicht, wie ich oben dargelegt habe. Solange Cache + RAM-Nutzung laufender Anwendungen < physische Speichermenge wird nichts aus dem Cache verdrängt und somit hilft in einer solchen Situation ein Mehr an Speicher effektiv gar nicht. Da ist es auch unerheblich wieviele Threads laufen, solange deren Speicherbedarf plus Cache nicht die Größe des physischen Speichers übersteigt. In meinem Cache, und der Rechner läuft bereits den ganzen Tag für dies und das und jenes, liegt überweigend noch X-Plane und alles andere hat so wenig Speicherbedarf, dass es kaum ins Gewicht fällt. Ich habe hier noch immer 13.5 GB freien Speicher, den ich erst vollmachen müsste bis X-Plane aus dem Cache verdrängt wird und um das zu tun müsste ich nun sehr speicherintensive Dinge machen. Browser + Mail + anderen Kleinkram, also eine ganz normale Rechnernutzung, benötigt nicht solche Speichermengen, da müsste ich dann schon wirklich etwas anwerfen, was richtig Speicher benötigt, Bild- oder Videobearbeitung, aufwändige Games/Sims etc pp. Technikmythen helfen meist nicht weiter, verursachen viele Probleme und kosten oftmals unnötig Geld - und um Geld geht es bei Comupterfragen eigentlich meist denn, wenn Geld keine Rolle spielt, kauft man einfach das tollste/neuste/teuerste und hat dadurch sicher keinen technischen Nachteil. Andersum kann ein Computer, der auf die tatsächlichen Bedürfnisse des Nutzers zugeschnitten ist deutlich weniger kosten und in den vom Nutzer gewünschten Anwendungen genau dasselbe leisten (und das trifft ganz stark auch auf X-Plane 11 und seine Resourcennutzung zu). Letztlich darf natürlich jeder glauben, was er möchte.
  23. Hi, The only thing I have changed is my flight computer! The C:\ drive is a new SSD with a new installation of Prepar3Dv4.5, but the old SSD with Aerosoft A319 to A321 Professional was on that older drive. Can it be that I must fully uninstall the A3xx Bundle and re-install on the new SSD drive? I know that some programs require de-activation and re-activation (eg GSX) when there is a hardware change. I believe that I did a full re-install but maybe I have to do it all again? I still have all the downloads and key codes needed, so it would be a time hassle, nothing more. regards, John
  24. okay, as its now installed, am I able to now move the files, editing the xml file and it not bring up errors.??
  25. I have installed the last versione of A320/321...but the fuel planner is same as before!! I have deleted all the folders in the documents folder/aerosoft/etc .... But the trim it's alwais DOWN (look the immage above) Please correct this problem.
  26. Something smiler happened … Seems if you select an airport the Taxiway charts are broken down into two sections ...Airport Briefings come first (marked Taxi)at the top ..then the rest of the airport charts also marked TAXI can be found if you scroll down but if you then select another airport you get charts for both Airports mixed into one... this is what happened after i selected EGKK first … then selected EGLL … Some taxi charts remain from EGKK in the top TAXI section... using Navigraph......edit ....just put a new pic up .. somehow an EGLL STAR has found its way into the EGPH taxi chart list , this is after i selected a few airports to test . My guess is the EFB was written for the Aerosoft charts but maybe some Navigraph Jep charts are named differently so the EFB gets confused .
  1. Load more activity

• Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...