Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Hallo, da bin ich wirklich beeindruckt von der Hambacher Verwandlung. Darf ich fragen ob das auch für das "Heidelberger Schloss" zutrifft? Das ist nämlich bisher auch nur ein unförmiges Riesenpolygon. ... und vielleicht noch das: hin und wieder taucht in manchen Städten (Stuttgart, Berlin, Weinheim an der Bergstraße usw.) ein riesiges Spargelhochhaus auf, das die Bellevue doch etwas irritiert. Diese Dinger standen auch schon in der vorigen Version herum und ich hab mich vergeblich daran "verexcludiert" Alleine das Zugucken beim vorweihnachtlichen Szeneriebacken macht mir schon große Vorfreude. Bastelt ruhig noch bischen weiter. Gruß Wolfgang
  3. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  4. I've tried that already but will do it again. Maybe do a complete reinstall of the Airbus A318/19/20/21 and then update to 1.2.5.2 before launching P3D and see if it works.
  5. I could fly it even with 1.2.5.2 and P3Dv4.5 HF2. We know that sometimes a update of P3D can fail for whatever reason. So maybe you should try my suggestions above or consider a fresh install of p3D.
  6. Ja die Straßen sind eindeutig zu erkennen..... 😆
  7. Does that mean it's on its way ... ? or can I change something, somewhere to be able to fly A320s in P3D4.5.1 ...?
  8. Unfortunately, as now customers, having no clue what they are talking about, expect more and more things that are totally unrealistic. They want to hear/see things a passengers sees/hears, but not a pilot. So maybe they should look for a "passenger simulation" instead of a flight simulation.
  9. Moin allerseits. Mir gelingt es nicht, bei der Zibo im Overhead das IRS einzustellen. Hab das jetzt verschiedentlich mittels Youtube (Hochfahren aus Cold and Dark) versucht und lande regelmäßig auf einer Fehlermeldung. Vorgehen: - Über Main Menu und Ground Services einschalten von GPU Connect - Batterie einschalten - GRD PWR einschalten Im IRS Bereich: - DISPL SEL auf HDG/STS - Beide Drehschalter auf NAV - Im Display wird ´1 ´ angezeigt. Dauer für die Zeit zum Einstellen - Anzeige ALIGN Nach Ableuf der Minute für die Enstellung geht die Anzeige ALIGN in Blinken über. Keine weitere Anzeige. Was habe ich vergessen bzw. wie muss ich weiter vorgehen ? Bis zum Startversuch für die Triebwerke hat dann alles geklappt (?) Die Triebwerke werden dann nicht gestartet. Gibt es für den Start aus Cold and Dark eine Anleitung oder Hinweise (kein Video). Ich habe es mit einigen Videos probiert, bin aber auf verschiedene Vorgehensweisen gestoßen, die sich teilweise widersprechen. Vielleicht wegen der vielen Updates der Zibo ? LG Wolfgang
  10. Kurze Rückmeldung, es lag tatsächlich an dem fehlenden Layer 7 von X Europe 3. Jetzt funktioniert alles wunderbar, anbei ein, zwei screenshots.
  11. Thx for the quick response ! I like the roaring sound that comes in at 1'26'' this is the sound inside the 330 cockpit as real as it can be, and indeed, this captain uses the very good Bose noise cancelling headphone, probably because he is no longer a big fan of cockpit sounds after a few hundreds of take-offs in this machine. Anyway for the guys that want to simulate the Bose headphone sound inside the cockpit; not so difficult; put the sound sliders almost to off... because this is what noise cancelling does... but i cant wait to buy this Aerosoft 330 version, and i will put the Bose sound to on, but it will be my Bose Lifestyle dolby-surround system...
  12. Of course. Sound is unbearable after a few months on the job.
  13. Hallo , wo finde ich eine Beschreibung über diesen Punkt. Speziell dazu das ich dort nicht eine IP Nummer sondern einen Namen, eintragen kann, damit auch bei einer änderung der IP-Nummer alles läuft. Ich kann dort zwar einen Namen eintragen der wird aber nicht aufgelöst. Besten Dank
  14. I agree, that's what customer want and that's what they will get. HOWEVER..... look at the video and see that the crew wear noise canceling headphones (very good ones). So what they hear is something totally and utterly different, there are some hints of the engine and a trace of wind but overall it is not what the video sounds like, not even close. We have discussed doing a sound set with that in mind and tested it on 12 users and two real pilots. It was extremely realistic, it was actually recorded INSIDE the headphones! The two pilots said it was dead on, the twelve users (all of them!) said it was shite. They could not hear the engine and they considered it very unrealistic. So again, as I said with sound we do not deliver realism but we deliver what customers expects. Remember the F-16 project? The pilot wears a massive helmet with 7 (!) layers of sound dampening. And customers insisted it should sound as they heard it at airshows. It does now.
  15. Spitze - könntest Du glatt X-Europe v4.0 nennen!!! 🙂
  16. Today
  17. As far as we know the new sim is really based on very modern game design standards. For example it will probably work a lot with decals etc. All in all things will not get easier for repainters for sure. We will do all we can to make things easy though.
  18. About the sound-question from Mathijs; in my opinion that is the sound that most simmers want to hear: https://www.youtube.com/watch?v=rpuGSNMAltg&t=18s
  19. Buenas tardes compañeros, Tengo una duda técnica acerca de P3D. Actualmente tengo 32Gb de RAM en una placa DDR3, con un procesador I7 4770k a 3,5 (socket 1150) Bien, llevo 3 meses con apagones en el sistema. Apagones que se producen sobretodo al iniciar windows. Después de multitud de pruebas y de cambiar casi todos los componentes del pc, he llegado a la conclusión que la placa está fastidiada. Pues bien, no logro encontrar placas DDR3 con socket 1150 que tengan 4 slots para aprovechar los 32 gb (4 memorias x 8Gb), salvo una que han ofrecido, que solo soporta 16Gb de RAM. Todo este rollo, para preguntaros: notaré mucho la diferencia si sacrifico 16Gb de los 32Gb? Muchas gracias de antemano y un saludo!
  20. Hi, I had the Aerosoft F-16 for several years and have thoroughly enjoyed it immensely. In the past few months I have purchased P3D v4.5 I was wondering if the F-16 would "work" in P3D v4.5? It would be so awesome to continue flying one of my favorite planes in P3D. Yours, Richard
  21. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  22. Ahh ok, just the OFP above is EDS format. Any luck with a Free Route Airspace routing over Italy ?
  23. Hihi schee, mehr zum Sabbern habe ich eben hier eingestellt: https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/130394-x-europe-osm-verbesserungen/&do=findComment&comment=951513
  24. Dieser Food Truck nervt. Wie werde ich diesen los, ich bin für jeden Tipp dankbar. /Othello
  25. Und andere sind genauso schön, die waren früher auch mit Riesenpolygonen bedeckt: Dover Erfurt: Festung Ehrenbreitstein in Koblenz: Neu sind auch Fassaden für Schlösser und Burgen, das Schloss in Erlangen ist kein Objekt, sondern "nur" eine automatisch erzeugte Fassade (außerdem sieht man noch die neuen Springbrunnen und neu das Gras)
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
  • Create New...