Recently we have seen a lot of codes used to unlock our products being offered for discounted prices. Almost all of them are bought using stolen credit cards. These codes will all be blocked by our systems and you will have to try to get your money back from the seller, we are unable to assist in these matters. Do be very careful when you see a deal that is almost too good to be true, it probably is too good to be true.

Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Are you no longer compatible, nor do you give technical support to the excellent night scenarios? https://forums.chrisbelldesigns.com/topic/1230-new-v110-prepar3d-v4-installers-have-been-posted/
  3. Hi all, I hope I am not spamming you, but unfortunately the forum does not move a file to the top once it's been updated, so you might never know they were updated if you use these formats. As per the title, I have updated my Qantas and Jetstar formats (Qantas now includes the Constellation format). I have also added a Virgin Australia format. Cheers, Rudy
  4. Was running F14X 2.02 in P3Dv3.4.22.19868 with some repaints from Groomlake site without issue. After updating to the F14 Extended 3.00 the same repaints fail to show at all. Any ideas? Im guessing its something to do with the difference in how each F14 installer places files in P3Dv3.
  5. VHOJT

Virgin Australia OFP

Version 1

1 download

Hi all, This is a Virgin Australia flight plan format, created as accurately as I could. I have created it from one sample that is several years old, so there may have been changes since. A little bit of creative license had to be taken with the RCL summary. I haven't used it a lot and it has been sitting on my hard drive for a while, so I thought I might as well upload it. Any questions, comments or bugs, feel free to get in touch with me via the forums here, or see my Qantas OFPs for my email. I suggest you use it in conjunction with reading the manual with Qantas OFPs. Rudy PS if you're wondering why there are ###s for the following fields, it is because you will need to enter them manually: A-B FUEL =TOTAL (FF) - (DEP PAD + ARR PAD) DEP PAD = Departure fuel padding Arrival = Arrival fuel padding Total (FF) is calculated by PFPX.
  6. Today
  7. Sehr schön, dass es klappt! Auf dem unteren Bild sieht man allerdings, dass das ILS nicht "schön" angeschnitten wurde. Falls Du Lust hast, lade ich Dich gerne mal auf eine Teamviewer-Sitzung ein, wo Du mir über die Schulter schauen kannst. Ich bin aber auch kein ausgewiesener Profi, vor allem nicht mit der B58, welche ich erst durch Dich angeregt kennengelernt habe. Ich glaube aber schon, ein paar Basics weitergeben zu können. - Sag gerne Bescheid!
  8. Hallo, werden für die Installation wirklich 35 GB freier Festplattenspeicher lt. Systemvoraussetzungen benötigt, oder ist dass ein Druckfehler? Wäre für eine einzelne Szenerie eine ziemlich grosse Datenmenge. Gruß Marcel
  9. You can change anything, and as said when the drawing is weird/wrong, fly as instructed by the charts. And on your chart, the instruction for DEGES2W are quite clear.
  10. Hallo X-Planer. Habe mir EDDK zugelegt. Wirklich toll geworden. Aber ich finde keine ATIS Frequenz. Habe wirklich alle im www angebotenen Frequenzen durchprobiert. Kennt jemand die Frequenz? Für mich gehört das zur Flugvorbereitung zwingend dazu, dass mir über Funk Angaben zum Wetter und zu der/den aktiven Runways gemacht werden. Gruß Hermann
  11. Hallo Campino, ich habe xOrganizer deaktiviert, da er mir immer wieder die scenery durcheinander gewirbelt hat. Daraufhin habe ich meine scenery selbst geordnet und fahre (fliege) sehr gut damit! Gruß Hermann
  12. Hallo liebe Community, ich bin seit einiger Zeit am überlegen mir P3Dv4 als X Plane 11 Nutzer extra zu kaufen. So nun wollte ich mal ein paar Meinungen hören was ihr sagt ;D. Also ich habe angefangen im FSX zu fliegen wo eines meiner Lieblingsflugzeuge die Bae 146 oder auch Avro genannt von Qualitywings war. Da diese nun (seit einiger zeit) auch für P3Dv4 verfügbar ist, wollte ich mich mal erkundigen was P3Dv4 alles so bietet. Und wenn ich mich im Aerosoft Store so umschaue sehe ich einige coole vor allem auch "Klassik" Flieger die X Plane 11 so nicht bietet. Zum Beispiel die Fokker 50, Fokker F27. Vickers V10, Bae 146, ... und nun Frage ich mich ob ich mir P3Dv4 als zweiten Simulator zulegen sollte. ( Rex Texture Direct with Softclouds+ Worldwide Airports könnte ich aus dem FSX in P3Dv4 verwenden). Hauptsächlich interessiert mich was P3Dv4 von haus aus zu bieten hat : Standard Flughäfen, Gelände Texturen, usw. Kann mir jemand einen kleinen einblick geben? 😁
  13. Hello. I think i get what you mean, but i am afraid, i have no idea how i should do that or what to change.. sorry Best regards
  14. Ich hab nicht etliche Addons. Zibo und Pushback das sind die einzigen wesentlichen. Dann halt noch Airport Environment HD. Aber das wars eigentlich.
  15. wäre schön.. aber leider sind offizielle Ortho Daten vom Bundesamt für Landestopografie extrem teuer im vergleich zu anderen Ländern. Darum hat z.B. Switzerland Professional X von FlyLogic anfangs auch noch fast 200.- gekostet. Ich hoffe trotzdem, dass Orbx mal eine True Earth Switzerland für XP11 herausbringt.
  16. compare the data in the files. navigrapg(JEPPESEN) and navdatapro (LIDO) code it sometimes different (different waypointtypes).
  17. Hello. Thank you very much for the response. I would also fly it manually if it's drawn correctly, that's not the point. What i am asking myself is: why is it drawn correctly with one database and wrong with another database? There has to be a reason for that. Best Regards
  18. Hallo wieder einmal, angeregt durch Jörg? bin ich mal Münster-Osnarbrück IFR angeflogen. Die ersten 3 Versuche gingen schief, einmal hat sich der AP ausgeklinkt, dann hatte ich vergessen. Nav 1 einzuschalten und beim 3. Mal rauschte die Baron durch den GS. Aber... der nächste Anflug hat geklappt. Gott sei Dank! Beigefügt ein paar Impressionen. Gruß, Rolf
  19. Drawings like this happens also in real life. Can show you a lot of photos. In such a case your skills as pilot are important as you have to fly manually.
  20. Ja, xOrganizer hat die Anordnung so gemacht. Bin mir jetzt nicht mehr sicher, ob ich das Tool weiter verwenden soll oder nicht....
  21. Hello everyone I have a problem with the DEGES2W SID in LSZH (Zurich) from Runway 28. The FMS calculates a circle which is way too big and unrealistic (See the pictures of the Navigation Display and the charts). I can't say if this problem appears on other SID's. So far i have noticed it only in this case. I just updated from 1.2.3. to 1.2.4. so that didn't solve it. When i select the NavData (in the MCDU) that comes with the Airbus (AIRAC 1806), it draws the lines correctly. But when i use the actual AIRAC (1905 at the moment, which i get from navigraph), the issue is back. I hope you can help me with my issue Thanks very much in advance Felix Screenshots taken by me, chart from http://www.vacc.ch/en/airports_and_charts/
  22. Moin Hermann, damit meine ich, daß sie nicht losrollt, sich nicht bewegt. Bremse ist definitiv gelöst, habe es mehrfach überprüft. Chocks, tie-downs und Prop- Schutz sind entfernt. Hatte das mal mit der Epic E 1000, die wollte nicht starten, weil der Prop noch den Schutz dran hatte. Seitdem prüfe ich das immer vorher. Nach einem neuen Start des Programms funktioniert es jetzt wieder. Dafür habe ich ein neues Problem: der Gashebel an meinem Thrustmaster 16000-Stick zieht das Gas im Flugzeug nicht vollständig zurück, dss geht nur mit der Maus. Irgendwas.... Gruß und schönen Sonntag, Rolf
  23. Off we go for the first scenic flight departing from Lukla...
  24. Thank you ghs2 I will check that out Thanks Rob
  25. Hi Dave. Yes i using Realtec driver and i don't have additional sound card. My specs: Intel i5 9600k Motherboard MSI GAMING Plus Z390 16gb RAM DDR4 SSD 1 TB Geforce GTX1060 6gb Yesterday i bought a new computer and installed new system but problem persist. Unfortunately, my English isn't perfect and it will be hard for me to speak in this language, so i would prefer to write.
  26. Viper_31

Slew mode

On the xplane.org site you can download an plugin called X-slew, made by Luftwerft.
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?

Sign Up
  • Create New...