Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Hallo, ich habe seit ca. 3 Tagen extreme Probleme mit meinen FPS im P3Dv4.4..., d.h im speziellen, dass ich nur noch 0,5 bis max. 1,5 FPS erziele. Ich glaube auch das Problem gefunden zu haben, jedoch verstehe ich es nicht... An Add-on Airports wie z.B Aerosoft Prof EDDF oder Flytampa LOWWv2 bekomme ich mit 0% Airline Traffic etwa 45-55 FPS, setzte ich meine Traffic nun auf 1% habe ich hier nur noch max 1,5FPS. Bis vor drei Tagen bin ich allerdings mit 100% mit 25FPS geflogen... Ich hoffe mir kann jemanden helfen. Habe ORBX Base, Libraries, Vectors. OpenLC Europe, REX, AS for P3D, STBv4.2, FSUIPC5, Sode 1.6.2, FS Global Ultimate, and AIG-Traffic sowie einige Thrid-Party Add-ons ------------------ System Information ------------------ Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 17763) System Manufacturer: Micro-Star International Co., Ltd. Processor: Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz Memory: 16384MB RAM Available OS Memory: 16338MB RAM Page File: 6337MB used, 12944MB available DirectX Version: DirectX 12 DX Setup Parameters: Not found Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported Card name: NVIDIA GeForce GTX 1060 Manufacturer: NVIDIA Chip type: GeForce GTX 1060 Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (120Hz)
  3. Hallo ! Leider habe ich schon wieder ein Problem mit den Kanaren, diesmal Canary Islands - La Palma. Eine leicht versetzte, andere Runway schimmert teilweise durch. Bei El Hierro und La Gomera ist alles ok. Eine Neuinstallation hat nicht geholfen. ORBX Global ist für GCLA deaktiviert. Bereits vorher, aber auch da war die dopplete Runway schon da, schwebten die geparkten AI Flieger ein paar Meter über dem Boden. Das habe ich korrigiert, indem ich in der World Scenery GCLA_vacio_ADE_ASS deaktiviert habe. Keine Ahnung, was das ist, aber es funktioniert. Nur die doppelte Runway bleibt, und das auch nicht auf der vollen Länge sondern nur im Mittelteil. Muss ich noch etwas anderes deaktivieren ? Vielen Dank im Voraus. Frank.
  4. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  5. Hello, I have downloaded the latest version and now all is working fine. Thanks Frans
  6. Well, it does exactly what the real RAAS option does.... nothing more or nothing less. What would you like it to do?
  7. In Kürze: Grafikkarte sollte minimum 8GB Speicher haben. CPU sollte einen möglichst hohen Basistakt haben. Nicht durch Turbotaktangaben blenden lassen, die werden ja nur unter bestimmten Bedingungen erzielt. Ich sehe mit 16GB Arbeitsspeicher bei mir keinen Engpass, kommt aber darauf an was Du sonst noch mit dem PC machst. Mit zwei Monitoren kann man prima fliegen. Mein P3Dv4 ist auf einer 1Tb m2-SSD installiert, das Mo-Board sollte dafür volle Unterstützung bieten. Gruß, Wolfgang
  8. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  9. It was FSXSE, however, tried reinstall under regular FSX and it worked. Thank you for your time and prompt response. -Jeremy.
  10. Today
  11. hi, I want to enable the feature mentioned in the below post for the aerosoft a320 (for fsx ). Please advise how to do it? what changes to be done manually
  12. I am confused! v1.2.4.0 was released on Friday 18th April. At 1510 on Saturday 19th April, ERIK posted that waypoints from a multiple list could not be inserted into a FP. At 1628 on Saturday 19th April, SECONDATOR posted : "It's a bug that we have recently discovered and working on to get fixed." I am pretty sure that the release would not have gone ahead if this problem was already known to exist. However, the question has to be asked : "why was this bug not discovered during pre-release testing?" Thanks......
  13. Solution should be available with the next erperimental update.......
  14. You should enable the INFOBAR on the MCDU3 and then you will read what to do next e.g. do not follow the GSX instructions but wait until the APU is available within the CL...... and then the external power automatically is deconnected by the CL ......
  15. Please post about those issues in the correct forum area to avoid things getting mixed up.
  16. Can you give us details on your hardware?
  17. Fine. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  18. What Sim did you select while install? As I remember, you must select Microsoft FSX instead of FSX:SE, when you not ever had MS FSX on this PC. And run the Installer as Admin.
  19. That is truly amazing Mark.
  20. Der "Witz": das schliesst sich nicht mal aus. Selbst die neuste Version von P3D "flutscht" eigentlich nur auf einem aktuellen High-End System so richtig ohne Kompromisse bei den Einstellungen und wenig überraschend, wenn P3D flutscht, läuft auch Battlefield und Co. tadellos. Sprich: die Ansprüche an die Hardware sind bei P3D immer noch höher als bei Battlefield und Co. Wie so oft ist eine sinnvolle Beratung betreffend Komponenten etc. nur möglich, wenn ein Budget gesetzt wird. Ansonsten kriegst Du massig Vorschläge, die womöglich unbezahlbar sind für Dich. Ich versuche es trotzdem mal: Einstiegs-PC für P3D (mit korrekten Settings durchaus brauchbar): - i5-9600K oder Ryzen 2600(X)/2700(X) mit dem passenden Mainboard (Z390 für den Intel, gutes AM4 Brett für den Ryzen) - 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 RAM - gutes Netzteil mit 500-600W - genügend SSD Speicher für den Simulator - nVIDIA GTX-1660Ti (zwar weniger VRAM als von Oliver vorgeschlagen, reicht aber aus). Wenn etwas mehr Budget zur Verfügung ist, würde ich Stand Heute sowas empfehlen: - i7-9700K mit einem guten Luftkühler, bspw. Dark Rock Pro 4, NH-U14S - gutes Z390 Mainboard - 2x16GB DDR4 3200MHz CL14 RAM - gutes Netzteil mit 600-700W (be quiet, Seasonic und Konsorten) - 1x250 - 500GB SSD für das Betriebssystem und Rest - 1x 1-2TB SSD für den Simulator plus Addons - 1x 2-4TB HDD intern oder extern für Backups - nVIDIA RTX-2080 oder gar RTX-2080Ti. Warum ich nicht gleich den i9-9900K empfehle? Weil er für P3D keinen Vorteil bringt. Anmerkung: bald kommen die Ryzen 3000 Prozessoren von AMD auf den Markt. Vermutlich werden die wieder einen ordentlichen Schritt nach vorne machen in Sachen Performance.
  21. I agree with airnz515........this problem is pretty fundemantal to operating the Airbus and, if there is no fix in the immediate future, I would welcome the capability to roll back to a fully working version. I have never experienced this problem before and it is slightly strange that it has appeared with this supposed "Non-Experimental version :1.2.4.0 " Thanks.
  22. Hello, I saw a previous thread regarding installing this product and it completely not showing up on FSX (SE). Being that no possible solution nor rectification for this issue was posted on that thread before the thread was closed, I am posting this topic again as I am having the same exact issue. Please advise as I have uninstalled and reinstalled the product several times and it is still not showing anywhere in FSX. Thank you in advance.
  23. Issue is known and being worked on. Solution comes with the next experimental update.
  24. Ja hab alles nochmal durch gechecked. Alle Lib's sind auf dem aktuellen Stand. Werde es heute Abend nochmal neu installieren und dann nochmal testen.
  25. I also am experiencing this problem. GSX SERVICES selected YES in 3rd MCDU I set everything in the load manager and select generate loadsheet. I then open 3rd MCDU and hit INIT before powering up the a/c or commanding GSX. All values load in LSK side. When i select load passengers, the BOARDING and CARGO go solid green, no flashing, and the numbers stay at zero. FUEL works fine. I can then do as mentioned above, and enter the numbers over the INIT inputs on LSK1 and LSK2 and that bumps the values to the correct figures and good to go v1.2.4.0 p3d 4.5
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?

Sign Up
  • Create New...