1. English

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    7. Shop FAQ

      How to buy, download, install and access your account

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  3. Francais

    1. Discussion générale

      Discussion générale (pas de support)

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    6. FAQ

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  5. Italian, Portugues

    1. PORTUGUES

      O fórum para todos os nossos amigos Portugueses e Brasileiros, organizado por J.Pinto & Alejandro Diaz

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    2. MS FS - ITALIAN DISCUSSION AND SUPPORT

      Il forum per tutti i nostri amici di lingua italiana, ospitato da Augusto Morosini

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  6. Aerosoft Friends

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  7. Sim Hardware, Cedric's corner

    1. General Discussion

      Welcome to Cedric's corner.

      Cedric is our expert in simulation hardware and we know nobody else who knows more about controllers, drivers and USB conflicts then he does. If you have ANY question about hardware this is the place to ask it.

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    2. Logitech/Madcatz/Saitek

      One of the best known brands, Logitech/Madcatz/Saitek delivers medium costs hardware that is very popular with our customers.

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  • Posts

    • Try SAN-PHX (HYDRR arrival). I always load the route manually.
    • Thanks guys and not a big deal. Just found it a bit funny 🙂   Wishing both of you a great weekend! 
    • Yeah, try getting rid of the slashes.  I think they've given me headaches in the past.
    • Dave, suggest you try this flight plan KCLTTAPA01.  It was created at www.SimBrief.com.  This is the plan I was flying yesterday in v1.2.2.0 when the managed speed dropped out in CLB and CRZ.  All of my failed flights have been with SimBrief created flight plans.  I also load the A319 in TAKE-OFF state in P3Dv4.4.   I'm planning another long flight tomorrow, KCLT-TNCA but I'm going to input the flight plan manually and see what happens re managed speed.   Harold   KCLTTAPA01.flp
    • Hello WebMaximus,   i will send this issue to the developers... But at a workaround you can use the tower view and then use the free camera (c) and move your view up some feet with the curser key (up) of your keyboard.   Greets Heinz    
    • Hi Otto,   ja, auch junk mail gecheckt. und nein, es kommt nichts.  AS Neuheiten kommen im Postfach an, oder ABs vom Bestellvorgang Shop sind auch kein Problem. Nur hier will es nicht   Eventuell werde ich ein Ticket aufmachen müssen. Schaue ich mir am Montag Abend nochmal an.   Danke Dir -Uwe  
    • Experienced similar problem A319 v1220 KSMX-KLAS exact moment I hit CRZ alt of 27K managed speed dropped to 198 (speed that was listed on the DES page)
    • Hallo, gleiches Problem habe ich vorhin ebenfalls festgestellt. Während des Reisefluges etwas "herumgespielt", auf AIDS Print geklickt, Kein Papier. Also nochmal auf AIDS Print geklickt, und ebenfalls "Klick" auf die Stelle wo das Papier hätte erscheinen sollen und der P3D stürzte ab. Exakt das selbe Vorgehen, war seit ca. 40 Flügen insgesamt der erste CTD mit dem AS-Bus.   Ich verwende die aktuelle "Experimental-Version", welche diese Woche herausgekommen ist, Prepar3D in der Version 4.4 und AktiveSky P3D V4 mit dem aktuellen Beta-Update für 4.4.

      In der Windows-Ereigisanzeige konnte ich folgendes Problem feststellen, vielleicht hilft es ja weiter, kenne mich damit nicht wirklich aus 😄

      Beste Grüße
      Felix   Fehler - Quelle: Application Hang Programm Prepar3D.exe, Version 4.4.16.27077 kann nicht mehr unter Windows ausgeführt werden und wurde beendet. Überprüfen Sie den Problemverlauf in der Wartungscenter-Systemsteuerung, um nach weiteren Informationen zum Problem zu suchen.
       Prozess-ID: 2aec
       Startzeit: 01d493c349ef0ab9
       Endzeit: 182
       Anwendungspfad: E:\Prepar3D_Version4\Prepar3D.exe
       Berichts-ID: 98823faf-ffe0-11e8-86aa-f0795972902a
       Vollständiger Name des fehlerhaften Pakets:
       Anwendungs-ID, die relativ zum fehlerhaften Paket ist:
      Information (Ereignisprotokoll, 1 Sekunde vor Fehlermeldung oben) Fehlerbucket , Typ 0
      Ereignisname: AppHangB1
      Antwort: Nicht verfügbar
      CAB-Datei-ID: 0 Problemsignatur:
      P1: Prepar3D.exe
      P2: 4.4.16.27077
      P3: 5bfdbb35
      P4: 4e4f
      P5: 134217985
      P6:
      P7:
      P8:
      P9:
      P10: Angefügte Dateien:
      C:\Users\locadm\AppData\Local\Temp\WERCC55.tmp.appcompat.txt
      C:\Users\locadm\AppData\Local\Temp\WERDA6F.tmp.WERInternalMetadata.xml Diese Dateien befinden sich möglicherweise hier:
      C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppHang_Prepar3D.exe_83b480912e74a0679461434fc8633c889e931ed6_5e4d7e2c_0249da7e Analysesymbol:
      Es wird erneut nach einer Lösung gesucht: 0
      Berichts-ID: 98823faf-ffe0-11e8-86aa-f0795972902a
      Berichtstatus: 97
      Bucket mit Hash: