CFG874 14 Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Hi, I now fly the A330 quite often, and it struck me that the CI value can no longer be selected when configuring the A330. I only know the range from 0 to 99 from the airlines. I am well aware that there are different systems On the A330, the values can only be entered from 0 to 999. Is there a formula for converting, or why is it at made the A318-A321 different than the A330? Thank you Best regards CFG874 Bernd Hallo, Ich fliege jetzt des öfteren den A330, dabei ist mir aufgefallen, das bei Configuration des A330 der CI Wert nicht mehr wählen kann. Ich kenne nur den Bereich von 0 bis 99 von den Fluggesellschaften. Das es unterschiedliche Systeme gibt ist mir wohl bekannt Beim A330 können die Werte nur von 0 bis 999 eingegeben werden. Gibt es da eine Formel zum Umrechnen, oder warum wird es bei den A318-A321 anders gemacht als beim A330? Danke mit freundlichen Grüssen CFG874 Bernd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deputy Sheriffs masterhawk 799 Posted March 8, 2021 Deputy Sheriffs Share Posted March 8, 2021 7 hours ago, CFG874 said: Hi, I now fly the A330 quite often, and it struck me that the CI value can no longer be selected when configuring the A330. I only know the range from 0 to 99 from the airlines. I am well aware that there are different systems On the A330, the values can only be entered from 0 to 999. Is there a formula for converting, or why is it at made the A318-A321 different than the A330? Thank you Best regards CFG874 Bernd Hallo, Ich fliege jetzt des öfteren den A330, dabei ist mir aufgefallen, das bei Configuration des A330 der CI Wert nicht mehr wählen kann. Ich kenne nur den Bereich von 0 bis 99 von den Fluggesellschaften. Das es unterschiedliche Systeme gibt ist mir wohl bekannt Beim A330 können die Werte nur von 0 bis 999 eingegeben werden. Gibt es da eine Formel zum Umrechnen, oder warum wird es bei den A318-A321 anders gemacht als beim A330? Danke mit freundlichen Grüssen CFG874 Bernd The Longrange FMS doesn’t differentiate Homeywell/Thales in this case. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CFG874 14 Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 Hi, I find the statement very poor and do not answer my question. All CI values of the airlines that I have are exclusively between 11 to 35 e.g. AUA = 35, DLH = 30, EWG = 11, SWR 20, CLH = 20. These should then be the values for Smith FMS. I haven't found any data for Sperry / Honeywell System anywhere on European airlines. There must be a conversion for it. If I enter the DLH CI value = 30 on the A330, I am flying too slowly or I am almost in the air. I have no other value. What values should I use for SimBrief? that's what it's all about. Thank you CFG874 Bernd Hallo, Die Aussage empfinde ich als sehr dürftig und beantwortet meine Frage nicht. Alle CI Werte der Airlines die ich habe liegen ausschließlich zwischen 11 bis 35 z.B. AUA=35, DLH=30, EWG=11, SWR 20, CLH=20. Diese dürften dann die Werte für Smith FMS sein. Für Sperry/ Honeywell System habe ich bei Europäischen Airlines nirgendwo Daten gefunden. Es muß doch eine Umrechnung dafür geben. Wenn ich beim A330 den CI Wert =30 der DLH Eingebe fliege ich zu langsam oder stehe ich fast in der Luft. Einen anderen Wert habe ich nicht. Was soll ich da für Werte bei SimBrief einsetzen? nur darum geht es. Danke CFG874 Bernd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deputy Sheriffs mopperle 4161 Posted March 9, 2021 Deputy Sheriffs Share Posted March 9, 2021 Bernd, this is in extrem complex matter, there is no such a simple thing like an conversion table. But to give you some detailed explanantion, check this document covering the CI matter for Airbus (unfortunately 108 pages to read ) https://ansperformance.eu/library/airbus-cost-index.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
CFG874 14 Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 Oh yes, that is very complex. I found something at IVAO and linked the page. Don't know if I can do that, let's see. Thanks again. CFG874 Bernd PS. I've already worked through all of the pages. Au ja, das ist sehr Komplex. Habe mal was bei IVAO gefunden und die Seite verlinkt. Weiss nicht ob ich das darf, mal sehen. Danke nochmal. CFG874 Bernd PS. Die Seiten habe ich schon alle durchgearbeitet. https://mediawiki.ivao.aero/index.php?title=Cost_Index Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.