Jump to content

Livery installer A320/321 PRO for P3D v4.5 /v5


Recommended Posts

Quand j’ouvre l’installateur de livrée en direct voici les deux fenêtres qui apparaissent:

  • Les livrées de base fournies ne sont pas affichées (mais elles sont présentes dans le simulateur P3D...)
  • Je peux encore installer des livrées supplémentaires (du forum Aerosoft par exemple)

J’ai la dernière version de Microsoft.NET Framework 4.8

Est-ce que vous pouvez m'aider?

Merci, cordialement

Please login to display this image.

Please login to display this image.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Developer
vor 10 Stunden , Olliesdad King sagte:

I have tried over and over again to get this Livery Installer to work. I have given up. I just install it manually. I wish aerosoft would not change something if it isn't broken.

 

The old livery manager wasn't able to deal with Prepar3D's new add-on management system. So yes, the old livery manager IS broken and we had to build a new one. If you wish to complain, you should do so on Lockheed Martin's website.

Link to comment
Share on other sites

  • Developer
On 23.5.2020 at 12:01, miketango85 sagte:

Hallo Mathijs,

Ja, ich habe dasselbe getan wie Calos, vergeblich. Das Administratorsymbol wird nicht auf dem Symbol "Livery Install.exe" angezeigt.

Sorry, ich hatte den Post hier im Thread übersehen. Das Administratorsymbol soll auch nicht angezeigt werden, weil der Livery Installer normalerweise ohne funktioniert. Die einzige Situation, wo Du als Administrator starten musst, ist wenn Du Airbus, CRJ oder DC-8 nach "C:\Programme" oder "C:\Programme (x86)" installiert hast, wovon dringend abzuraten ist.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ich hatte dasselbe Problem. Der Livery Installer, der mit dem A320 Professional (gegen Ende Juni) kam hat ebenfalls die Fehlermeldung mit dem JIT-Compiler angezeigt.

 

Die Lösung habe ich nach endlosem Kampf jetzt gefunden. Wie oben auch im Screenshot zu sehen, wird / wurde die Livery Installer Version 2.1.0.0 im Standard installiert.

 

Nach Installation der Version 2.2.0.0, die ich hier im Forum gefunden habe und die bereits im März (!!!) veröffentlicht wurde, gibt es keinerlei Probleme.

 

 

 

P.S. Aerosoft: Ihr schuldet mir eine Packung Herztropfen

Link to comment
Share on other sites

vor 10 Stunden , Greenie sagte:

Ich hatte dasselbe Problem. Der Livery Installer, der mit dem A320 Professional (gegen Ende Juni) kam hat ebenfalls die Fehlermeldung mit dem JIT-Compiler angezeigt.

 

Die Lösung habe ich nach endlosem Kampf jetzt gefunden. Wie oben auch im Screenshot zu sehen, wird / wurde die Livery Installer Version 2.1.0.0 im Standard installiert.

 

Nach Installation der Version 2.2.0.0, die ich hier im Forum gefunden habe und die bereits im März (!!!) veröffentlicht wurde, gibt es keinerlei Probleme.

 

 

 

P.S. Aerosoft: Ihr schuldet mir eine Packung Herztropfen

 

Sorry for writing in German. It was late. 

 

I also got the JIT-Compiler error message on both systems. My old system and the new one. Yesterday I discovered that the livery installer which comes with the A320 Professional is version 2.1.0.0, but that there is a version 2.2.0.0 since March. With the 2.2.0.0 version which I downloaded from the forum here it is working.

 

Still the question, why does the installer not have it? Would be a much nicer user experience.

 

Regards,

 

Greenie

Link to comment
Share on other sites

  • Developer

The livery installer requires a certain archive structure. If "no product or aircraft model can be found" appears, it means that the archive structure is too different from the requirement. You have to install this livery manually.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Bonjour , je n'arrive pas à installer des nouvelles livrées sur mon Airbus a321 professionnel d aerosoft pourriez vous m'aider s'il vous plaît ? J ai essayer via l installateur de livrée mais ça ne va pas merci 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use