Jump to content

Ekkehard

Members
  • Posts

    49
  • Joined

  • Last visited

About Ekkehard

Recent Profile Visitors

887 profile views

Ekkehard's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

-4

Reputation

  1. When it starts, the flight simulator reports that I have to install a new update first. I'm logged into the store. But does this not offer me an update?
  2. Alles was ich im Community Ordner habe wir als nicht installiert angezeigt und ist real im Sim auch nicht vorhanden. Zum Beispiel Flybywire A320 oder der Flughafen Paderborn von Aerosoft.Auch Liveries sind nicht verwendbar. MS sollte Updates vor der Herausgabe prüfen.
  3. Seit ich die auf die Version 1.15.7.0 upgedatet habe werden alle Addons im Ordner Community als nicht installiert angezeigt. Der Flughafen Paderborn wird auch nicht mehr im AS Updater gefunden. Der AS Updater zeigt folgende meldung: I:\MSFS2020\community\add-on.xml folder does not exist! *** Dieses Produkt wird für Aktualisierungen nicht berücksichtigt! *** Vor dem Update war alles o.k.
  4. yes, but the updater has been working properly again since yesterday. Thank you
  5. when starting the updater, the path for the simulator is displayed. I select this and then the updater crashes. Up until last week there was no problem with this. After selecting the path on the left, the add ons were displayed on the right. Log file will follow.
  6. Since Friday the updater crashes after selecting the flight simulator. Where is the problem.
  7. Hallo Christian, ja ich habe den A320NX installiert. Ohne ist alles O.K. Besten Dank Ekkehard
  8. Ich habe die Version Premium Deluxe. Es gibt hier das Menü Spotlight Event = Landeharausforderung. Wenn ich dieses Menü starte kommt eine Meldung " Objekt nicht heruntergeladen" Der Inhaltsmanager sagt aber, dass alles erforderliche installiert ist und ich kann nichts herunterladen. Wo liegt das Problem?
  9. Hallo Heinz, danke für Deine schnelle Antwort. Ja der Download im alte Shop hat die Version 1.6.13. Man kan die nur nicht erkennen. Erst nach dem Download. Ausgewiesen wir immer noch die Version1.5.3 und das Datum der 09.09.2020. Das ist allerdings das Datum für die 1.6.11. Vielleicht könnt Ihr das etwas ordnen. Danke. Was ist mit der 2.0, die bereits bei You Tube gezeigt wird? Gruß Ekkehard
  10. Es gibt für den A350 eine neue Version 1.6.13 leider ist diese wiederum nicht im alten Shop eingepflegt. Auch gibt es bereits Hinweise auf die Version 2.0. Kann Aerosoft bitte dies einmal klären?
  11. that is MS's answer to the problem. Here you get a lot of strain and that for 130 € That's a cheek Cheers to X-plane 11 Support (Microsoft Flight Simulator) Sep 25, 2020, 15:30 GMT+2 You are receiving this message because you submitted a ticket using the contact form "Download and Installation issues." Hi Ekkehard, Our team has identified several issues that are likely to prevent some users from downloading or updating the sim after the latest update. Below you will find workarounds to help you get back in the sim. 1. Packet losses If you're using WiFi try using an ethernet cable instead. Some users reported that using a wired connection immediately fixed the problem with no additional troubleshooting needed. 2. Credentials are not synchronized across apps/Xbox Live login issues Make sure to log in with the same account everywhere: 1. Log out of the Microsoft Store app Step 1: Open The Windows Store app, and click on the user icon located on the top right-hand side of the window. Step 2: Select the user name, and click on Sign out. Step 3: Close the Store app, open it again, and check if you are logged out of the Microsoft Account in Windows Store. 2. Log out of the Xbox App (if installed) Step 1: Launch the Xbox app Step 2: Click on the icon in the top right-hand side of the screen Step 3: Select Sign Out 3. Sign out of Microsoft Flight Simulator Step 1: Launch Microsoft Flight Simulator Step 2: Click on your icon in the top right-hand side corner of the screen Step 3: Click on Sign out 4. Reboot the computer 5. Sign back in the Microsoft Store with the Microsoft account used to purchase Microsoft Flight Simulator Step 1: Open The Windows Store app, and click on the icon located on the top right-hand side of the window. Step 2: Click on Sign in Step 3: Select your account in the list Step 4: Enter your credentials (if prompted) 6. Sign back in the Xbox App with the credentials of the Microsoft account used to purchase Microsoft Flight Simulator Step 1: Launch the Xbox app Step 2: Click on the icon in the top right-hand side of the screen Step 3: Select Sign-in Step 4: Select the account in the list and click Continue Step 5: Enter your credentials (if prompted) Step 6: Click on Let's play 7. Launch Microsoft Flight Simulator as an administrator and sign back with the credentials of the Microsoft account used to purchase Microsoft Flight Simulator 3. The download is stuck (attempting to download the same file over and over) or stalled A) Use Netlimiter Some users reported that using Netlimiter and setting the download speed between 5 and 20 Mbps helped them bypass the looping issue. Disable Window Auto-tuning In the Windows search bar, type Command and look for ‘Command Prompt’ In the menu select “Run as administrator” Enter: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled Press enter Reboot your computer C) Launch the local save Uninstall the Microsoft Flight Simulator app and packages (See step II from our articles How to repair or remove Microsoft Flight Simulator on Microsoft Store or on Steam) Reinstall the Microsoft Flight Simulator app (See: Download & Installation guides) Launch Microsoft Flight Simulator as an administrator Type "Flight Simulator" in the Windows Search bar and select "Run as administrator" in the menu that appears. Unplug your Ethernet cable or turn off your wifi Continue through the menu that appears on the screen The sim will crash when loading. Press Alt-F4 Plug your internet back and launch the sim as administrator again A pop up will appear asking to choose between the cloud save or the local save. Select "the one on this device." Follow the instructions on the screen and point to the correct game path Wait for the core packages to finish downloading and installing Go to Content Manager and select the additional packages you want to download and install Restart the game 4. Data cap It is possible that you have reached the Data limit cap you have set up, which prevents you from downloading additional data. The data cap will reset at the date you have set up. By default, it should be on the first day of every month, unless you have selected a different day. 5. Only 2 aircrafts Finally, if you see only 2 aircraft in the hangar: Go to Content Manager Select the additional packages you want to download and install Restart the game If your download and installation issue was not listed above, please visit the known issues article as well as our knowledge base and the forums to find additional troubleshooting steps. To report issues happening within the sim such as a crash to desktop or low FPS, submit a new request using the Technical Issues contact form instead. Kind regards, Microsoft Flight Simulator Support Team
  12. Seit der Patch 1.8.3.0 vefügbar ist kann ich den Simulator nicht mehr nutzen. Seit 3 Tagen versucht der Downlodmanager die Datei pc-fs-base-bigfiles herunterzuladen. Nach 5-8% wird abgebrochen und neu gestartet. Das geht stundenlang so ohne Ergebnis. Alle anderen Datein von den nötigen 35 GB wurden problemlos heruntergeladen. Auf der Supportseite von MS haben sehr viele diese Problem. Aber vom MS wird keine Lösung angeboten. Nicht einmal eine Antwort auf Supportanfragen erhält man. Ich denke hier sollte einmal Aerosoft tätig werden. Kann diese Datei nicht einzeln zum Download vorerst angeboten werden, damit der Simulator wieder gestartet werden kann. Bei der Vorgängerversion konnte man offline arbeiten. Das geht jetzt nicht mehr. Ich denke hier sollte an die vielen Nutzer die dieses problem haben eine erliche Antwort von MS und Aerosoft folgen. Since patch 1.8.3.0 is available, I can no longer use the simulator. The download manager has been trying to download the file pc-fs-base-bigfiles for 3 days. After 5-8% it is canceled and restarted. It goes on for hours with no result. All other files of the required 35 GB were downloaded without any problems. Many people on the MS support site have this problem. But no solution is offered by the MS. You don't even get an answer to support requests. I think Aerosoft should take action here one day. This file cannot be offered for download individually for the time being so that the simulator can be started again. With the previous version you could work offline. This is no longer possible. I think the many users who have this problem should be followed by a solid answer from MS and Aerosoft.
  13. Hallo, die Installation der MFS lief ohne Probleme. Beim Start des MFS läuft ein Updater und hier gibt es ein großes Problem. Der Download startet nicht oder startet nach 2-10% wieder bei Null Prozent. Damit kann ich den Simulator nur ohne Netzt starten, denn mit Netz wird sofort der Updater aufgerufen (allerdings ist der MFS dann unvollständig). Ich habe alles was Herr Kot vorgeschlagen hat durchgeführt. Mit Erfolg, aber beim Dowload Updat des MFS fühlt sich Aerosoft nicht mehr zuständig. Bei der Box Version verweist aber Microsoft auf den Support von Aerosoft. Schade ich bin es jetzt leid nach tagelangen downloadversuchen ohne Erfolg (siehe Foto was man tagelang ansehen kann) weiter Zeit in ein unvollständiges Produkt für 130€ zu investieren. Keiner Hilft weiter bzw fühlt sich zuständig. Ich schicke die Boxversion zurück.
  14. I bought the Premium Deluxe version in the box. The instalation worked very well. Enter the code in the MS Shop and the installation is completed. All notes observed: Stor-Grafik windows update. After the FS has started, an upgrade program for the Premium Deluxe version runs. Unfortunately this is carried out but starts from the beginning at 10-15% download. The shop shows me the best of FS Standard, Premium, Premium Deluxe. But with the versions Premium and Premium deluxe is currently not available. Does anyone have a solution here? Aerosoft sends me to MS and this in turn to Aerosoft for the box version. Photos from the shop and the update are attached
×
×
  • Create New...