Jump to content

XP11-VR Allgemein

Sign in to follow this  

Allgemeine Beiträge zum Betrieb von X-Plane 11 VR

37 topics in this forum

1. Pinned topics
    • 0 replies
    • 6423 views
  2. Topics
    • 0 replies
    • 302 views
  3. 11.20 VR3 Beta

• 4 replies
    • 3172 views
  4. Ansicht verschiebt sich

• 2 replies
    • 2457 views
    • 1 reply
    • 1291 views
    • 0 replies
    • 530 views
    • 15 replies
    • 11954 views
  5. HDR in VR

• 1 reply
    • 2803 views
  6. hp reverb

• 3 replies
    • 659 views
  7. HTC vive

• 2 replies
    • 3393 views
    • 4 replies
    • 1068 views
    • 0 replies
    • 3070 views
  8. Medion Eraser x1000

• 1 reply
    • 2405 views
    • 3 replies
    • 684 views
    • 2 replies
    • 2450 views
    • 2 replies
    • 2267 views
  9. Oculus Rift S

• 5 replies
    • 2454 views
  10. Pimax 8K

• 6 replies
    • 4521 views
    • 2 replies
    • 2852 views
  11. Sicht einstellen

• 3 replies
    • 1441 views
    • 4 replies
    • 2321 views
    • 1 reply
    • 912 views
    • 6 replies
    • 2185 views
    • 5 replies
    • 4008 views
    • 5 replies
    • 4900 views
Sign in to follow this  

• ich habe so eben im Forum die Lösung gefunden. Das Problem ist das Post Processing im Blue FX Plugin, das darf nicht aktiviert sein.   Jetzt geht es..... Danke 
    • Hast du "Windows Mixed Reality for SteamVR" und "SteamVR" installiert? Vor dem Start von X-Plane solltest du "Windows Mixed Reality for SteamVR" dann starten.
    • The Installer is doing only copies, not Register the Scenery in the add-ons.cfg of P3D. The Installer calls the Configtool after the he finish to copy the data, to register the Addon. When the tool is starting, it reads the add-ons.cfg in the folder C:\ProgramData\Lockheed Martin\Prepar3D v5 and checks if it find the entry with the related install directory (path of the add-ons.xml. So, if this is not found, you get the message. But in this case, the scenery should not be registered correct. Please press the "YES" botton and restart the tool to check if the message comes back. Then start the P3D again to check if the scenery is visable. Btw, the tool will not write into the add-ons.cfg direct, it only start the Prepar3D.exe with related register parameter. If the issue is not fixed, please append the add-ons.cfg from the path C:\ProgramData\Lockheed Martin\Prepar3D v5  
    • Wilco. Also including screenshot of scenerys installed into P3Dv5 Thanks add-ons.cfg
    • Hallo,   ich habe folgendes Problem. Wenn ich X Plane 11 in VR fliegen möchte, dann sehe ich auf dem Monitor einen Splittscreen. Auf dem oberen Bild sehe ich das sich mit der VR Brille bewegende Cockpit und im Bild darunter das Cockpit als statische Version. Diese beiden Bilder sehe ich dann quasi doppelt in der VR Brille (HP Reverb). Wie ich in Youtube Videos gesehen habe, dürfte der Splittscreen auf dem Monitor Bild doch garnicht sein, es müsste so aussehen wie in dem VR Hangar, ein ganzes, zusammenhängenden,  monitorfüllendes Bild mit zwei schwarzen Randbereichen links und rechts Ich habe keine Ahnung warum ich dieses Problem habe?   Meine Hardware ist absolut zufriedenstellend, daran kann es nicht liegen?   i7 Prozessor 32 GB RAM RTX 2070 Strix OC 8 GB usw usw   HP Reverb Pro
  • Create New...