!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

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Discussion générale

Discussion générale (pas de support)

643 topics in this forum

  1. Lamentable

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  2. EBLG

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  3. A320 X

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  4. My traffic 2004

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  5. a propos de PMDG 747

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  6. budapest 2007

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  7. retour bureau !

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  8. Manuel CDG 2005

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  9. REINSTALLATION AES

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  10. Aes pour fsx ?

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    • Ok I'm going to try this
    • Ray,   Unless things change, I won't be around very much for the next few weeks,  but I wanted to get you to zip and post your A330 data folder as that has the information we need to see to understand what occurred.  It's even more helpful if you have all three loggings selected in the A330 Configurator.   I have experienced  this myself, almost always when transitioning from land to water in Europe.   Best wishes.  
    • Na das habe ich mir auch nur rausgelesen, ist alles schon älter.   Wichtig beim Helikopter fliegen sind viele Dinge. Dazu zählen nicht nur die eigentlichen Flugfertigkeiten sondern auch die Ansicht mit der du im Cockpit sitzt. Stellst du diese weiter kannst du den Anflug besser kontrollieren da du siehst wie sich der Helikopter über Grund bewegt. Auch ist es gut wenn man die Leistungsdaten des Helis kennst damit man im Richtigen Moment entscheiden kann wann es besser ist auf die Instrumente zu sehen und wann man besser die Augen nach draußen richtet denn im Simulator kannst du eben gewisse Situationen nicht mit deinem Popo erspüren. Die Koordination zwischen den Steuerelementen wird sich mit der Zeit einstellen. Wichtig ist dabei alles langsam zu erlernen und auszuführen da ja jede Veränderung nicht nur eine Auswirkung im Heli hat. Das wird mit der Zeit schon. Wenn du Tipps brauchst kannst dich gerne melden. Was für eine Steuerung nutzt du denn überhaupt ?   Grüße Sky      
    • It's a intermittent problem, but it continues to happen occasionally,  it has happened 2 out of last 3 flights so I'm going to raise it again.   Aircraft reaches climb altitude, and then at some point after decides to deviate from filed FP.   It can be a rapid assent, a decent or a overspeed condition.   I attached the Project Flight chart from today's Tokyo to Seoul flight, shortly after leveling off it goes into overspeed condition,  but I regain control pretty quickly.  When it happens I disengage AP and autothrust, pull the throttles back to idle and let it descend,  then I re-engage and control is restored.  Rest of flight is textbook to successful landing.   Why is this doing this?
    • Ok   Fair enough, thank you all for your time. It is obviously not a known issue. If anyone else has, or has had, the same problem could you maybe let me know. I wont raise a ticket at the moment, I will live with it for the time being. Again thanks for looking into it for me.
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