Model, Animations, Repaints, Sounds and Manuals

For discussion how the aircraft looks and sounds and about the manuals.

125 topics in this forum

• 21 replies
    • 1270 views
    • 4 replies
    • 857 views
  1. PSD Paintkit?

• 0 replies
    • 799 views
  2. Ground Power Volume

• 1 reply
    • 768 views
  3. Reversers

• 2 replies
    • 748 views
  4. Sound output device

• 1 reply
    • 676 views
  5. Nordica-Lot Request

• 1 reply
    • 777 views
  6. HUD/HGS Manual?

• 3 replies
    • 816 views
    • 6 replies
    • 863 views
    • 4 replies
    • 1208 views
  7. Rev arm switch

• 0 replies
    • 560 views
  8. VC lights Issue 2

• 13 replies
    • 1004 views
    • 3 replies
    • 573 views
    • 4 replies
    • 568 views
    • 3 replies
    • 969 views
    • 0 replies
    • 487 views
    • 3 replies
    • 565 views
    • 15 replies
    • 807 views
  9. Nordica LOT liverie

• 1 reply
    • 475 views
    • 0 replies
    • 406 views
    • 4 replies
    • 611 views
  10. HUD Option

• 3 replies
    • 526 views
  11. VC lights Issue

• 8 replies
    • 988 views
    • 2 replies
    • 389 views
  12. Reverse Thrust

• 3 replies
    • 461 views
    • My PFPX won't change the altitude unit from meters to feet. I go in the settings section and change to feet and press ok, but it always says FL119M
    • Hallo,   für alle, die in ihrem A 330 die Metardaten nicht angezeigt bekommen, hat JARDesign heute ein update veröffentlicht. Es ist im Group Board in der Sektion A 330, Updates unter dem Thema METAR HotFix for JD330 v.3.1 r1, r2 zu finden.   Gruß   Olaf                                                                                                                                                                                                                        
    • So that the topic does not go away, up!
    • Moin Othello, vielen Dank für Deinen Post. Es ist der Batterieschalter.
      Den Tip von "Flightrookie" habe ich zwar ausgeführt, doch hat sich noch nichts geändert.
      Ich fliege zwar keine Cessna, weder real noch im Sim., doch habe ich einmal eine 172'er gebootet und dort ist es dasselbe Problem. Sobalt der Simulator alles hochgeladen hat und das Flugzeug angezeigt wirt hört man akustisch, ein Klicken eines Schalters und der Batterieschalter läßt sich nicht mehr auf "on" stellen.

Kleine Frage am Rande, warum wird der linke Schalter eigentlich überall mit "Alt." gekennzeichnet. Ich kenne ihn nur mit der Bezeichnung "Gen." => siehe Foto

Gruß,
      Fuchur  
    • ARR AtIS can be got within a range of round about 80 NM (Company Message). I have read, ATIS shall have a long range of about 200 NM. It would be more comfortable and realistic, if you could get ATIS before Descent Preparation Checklist, so that you are able to check "Lanfing Information received", ist it? Thanks for answering!