We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

Jump to content

MAC OSX

Beiträge zum Betrieb von X-Plane 10/11 mit dem MAC OSX Betriebssystem

77 topics in this forum

1. Pinned topics
    • 1 reply
    • 2648 views
    • 4 replies
    • 6450 views
    • 8 replies
    • 12083 views
    • 0 replies
    • 6571 views
  2. Hinweis zum MAC Forum

• 0 replies
    • 6205 views
  3. Topics
    • 0 replies
    • 147 views
    • 0 replies
    • 157 views
    • 16 replies
    • 14080 views
    • 5 replies
    • 779 views
    • 0 replies
    • 842 views
    • 18 replies
    • 3468 views
  4. Ortho4xp Mac-Version

• 4 replies
    • 2116 views
    • 0 replies
    • 2141 views
    • 1 reply
    • 2271 views
    • 4 replies
    • 4078 views
    • 2 replies
    • 3921 views
    • 4 replies
    • 3781 views
    • 0 replies
    • 3584 views
    • 1 reply
    • 3568 views
  5. Speicher für I-Mac?

• 2 replies
    • 3767 views
  6. Mauszeiger

• 10 replies
    • 5116 views
    • 7 replies
    • 6042 views
    • 1 reply
    • 3860 views
    • 2 replies
    • 3875 views
    • 1 reply
    • 4793 views

• On a lot of short-distance CRJ real world flights, the aircraft never even climbs to its optimal altitude in the first place. One R/W flight I have ridden on many times is a CRJ-900 from KELM to KDTW. I use that same flight for testing in the sim. It is 289 miles, and the aircraft could easily make the trip at FL340, but because of ATC restrictions the maximum altitude they are normally allowed to use is FL260. Some days they even go at FL240.   The longest CRJ flight I have ridden on a regular basis is from KDTW to KIAH, which is just over 1000 miles. That flight usually goes at FL360 and never steps any higher. Only once when I was on board did they fly it initially at FL340, and then stepped to FL360 later. It might have been due to ATC, or might have been because the aircraft had a full passenger load and it was summertime.   With the current Covid situation, I doubt that many r/w flights are carrying a full passenger load these days.
    • Smart Screen Filter blockiert Downloads:   leider ist das ein Problem des Windows Defender. Der Smart Screen Filter scheint die Ursache zu sein. Passiert meist nach einem Defender oder Windows Update. Unsere Dateien sind alle Virengeprüft.   Einfach einmal den Windows Defender öffnen. Dann auf "App & Browsersteuerung" gehen. Und dort dann den "SmartScreen für Microsoft Edge" deaktivieren. Dann muss es mit dem Edge klappen. Nach dem Download von Aerosoft den Smart Screen Filter wieder einschalten. Für andere Browser müsste es in den Browser Optionen möglicherweise eine entsprechende Einstellung geben oder sie lassen den Download direkt zu.
    • Hallo Micha, bin jetzt wieder zu Hause, habe mir die Zibo wieder herunter geladen und auch das Update, aber muss nicht nach dem extrahieren die Unterstriche wegsein ? lg  
    • oh, only now I see that diagram behind the yoke
    • Hallo! Ich bin auf der Suche nach einer (deutschen) Beschreibung für das AviTab. Leider ist mein Englisch im Moment noch etwas lückenhaft aber ich bin dran.. :-) Vielleicht kann mir hier jemand sagen ob es "nutzbare" Unterstützung in Form von Tutorial oä gibt. Danke!
  • Create New...