Jump to content

Outils et Missions

Support des Outils et Missions pour FS2004/FSX et X-Plane

59 topics in this forum

    • 1 reply
    • 1677 views
    • 2 replies
    • 1322 views
  1. FSC9

    • 1 reply
    • 2023 views
    • 0 replies
    • 960 views
  2. Credits AES

    • 0 replies
    • 1124 views
  3. SIMstarter et P3DV4.2

    • 1 reply
    • 1973 views
    • 1 reply
    • 1945 views
  4. SODE jetways

    • 0 replies
    • 1891 views
    • 1 reply
    • 2357 views
  5. AES 2.45 problemes

    • 3 replies
    • 2439 views
    • 0 replies
    • 2310 views
    • 1 reply
    • 2638 views
    • 2 replies
    • 2647 views
  6. AES

    • 1 reply
    • 2444 views
  7. probleme aes

    • 0 replies
    • 2387 views
    • 1 reply
    • 2781 views
    • 4 replies
    • 2805 views
    • 2 replies
    • 2708 views
    • 3 replies
    • 2752 views
    • 8 replies
    • 3923 views
    • 1 reply
    • 3173 views
    • 8 replies
    • 3858 views
  8. radar A/318/319/320/321

    • 3 replies
    • 3108 views
    • 1 reply
    • 4254 views
    • 3 replies
    • 3639 views
  • Posts

    • Nur mal so neugierigerweise (ich persönlich würde mich nicht trauen eine so kostspielige CPU zu kröpfen...):   Was ist das da für eine "Kugel" auf der CPU? Und welche Bedeutung hat der Klebestreifen (wenn es denn überhaupt einer ist)?
    • Für mich sieht das so aus, als ob irgend eine Joystick-Taste ein pulsierendes Dauer-Signal abgeben würde. Also: Signal - xx Millisekunden Pause - Signal - xx Millisekunden Pause - Signal - xx Millisekunden Pause - Signal usw. usf. .   Je nachdem welcher Joystick verwendet wird, könnte man einmal analysieren, ob Tasten dauerbetätigt sind. Ich kenne das vom Thrustmaster Warthog, oder Saitek X52, dass entsprechende Tools in der Software integriert sind. Ganz profan könnte man einen Texteditor öffnen und mit Glück schon die betreffende Taste ausfindig machen. Sobald aber Tastenkombinationen mit Steuerung- oder ALT, oder auch DirectX-Tasten gesendet werden kommt man nicht weiter.   Eine andere Idee, die ich noch hätte, wäre zu prüfen, ob da vielleicht ein GSynch/FreeSync-Monitor mit im X-Plane aktivierten V-Synch in Konflikt steht. Aber das sollte normalerweise auch so klappen und wenn, dann müsste eigentlich das gesamte Bild flackern.
    • Geneva Airport is the second-busiest Swiss airport after Zurich. In 2017 more than 17 million passengers were handled here. It is located about 4 km north-west of the city centre right at the French border. That makes Geneva Airport not only important for Switzerland but also for nearby regions in France, especially since Switzerland joined the Schengen Agreement. This scenery for Prepar3D recreates Geneva Airport at a high level of detail with all its buildings and facilities. Seasonal adjustments, faithfully modelled runway lighting and excellent night effects make the scenery shine at all times. All the markings and nav aids appear just as in real life, as do the high-speed taxiways to roll off the runway at higher speeds. Genf professional is also compatible with Switzerland Pro X. The airport has two terminals, T1 and T2. T1 is divided into five passenger areas (A, B, C, D, and F). Area A and part of Area D are reserved for flights within the Schengen area while the other areas serve flights outside the Schengen area. The former Pier C was supposed to be a temporary solution to handle wide-body aircraft. In 2012 it was decided to fully modernise this area and replace it by the new “east wing” (Aile Est). It is supposed to accommodate six wide-body aircraft. This new wing is currently under construction, with completion being scheduled for 2020. Features: Detailed rendition of the airport Photo-realistic ground textures based on aerial images (0.3 m/pixel) Seasonal colouring of ground and vegetation All buildings and airport facilities Photo-realistic textures for buildings, vehicles, etc. Faithful nav aids (ILS, VOR/DME, NDB, ATIS) Complete taxiway and runway signage "High speed taxiways" for rolling off the runway at higher speeds Excellent night effects (baked textures) Animated radar systems and windsocks Animated vehicle traffic at and around the airport ADGS – Aircraft Docking Guidance Systems Animated jetways, movable via CTRL+J Optionally animated jetways via SODE Faithful runway and taxiway lighting Traffic roads with ground traffic signs Optimised for good performance Compatible with Switzerland Pro X Tools for optimising performance DynamicDisplayEngine for airport lights depending on time of day and weather conditions      
    • Hallo,   danke für die Hinweise,   egal ob ich 40 FPS oder mehr habe, es flackert und zwar über die geamte Flugdauer. Auf Electric Fehler habe ich noch nicht geprüft. Heute morgen bin ich hergegangen und habe X-Plan von der Festplatte gelöscht; bin gerade dabei neu aufzuspielen. Ich hoffe das es dann funktioniert.   Gruß Wolfgang    
    • Best to ask F1 as we simply have no idea.
×
×
  • Create New...