Recently we have seen a lot of codes used to unlock our products being offered for discounted prices. Almost all of them are bought using stolen credit cards. These codes will all be blocked by our systems and you will have to try to get your money back from the seller, we are unable to assist in these matters. Do be very careful when you see a deal that is almost too good to be true, it probably is too good to be true.

Jump to content

Airbus General

Discussion that does not fit in one of the other categories

2701 topics in this forum

• 4 replies
    • 1486 views
  1. a3xx lights

• 1 reply
    • 441 views
    • 0 replies
    • 604 views
    • 3 replies
    • 1481 views
  2. Cold and Dark Problem

• 2 replies
    • 450 views
  3. CTD P3D v3 Win X

• 1 reply
    • 490 views
    • 2 replies
    • 923 views
    • 13 replies
    • 1856 views
    • 2 replies
    • 805 views
    • 4 replies
    • 2972 views
  4. Repaint request

• 0 replies
    • 320 views
    • 6 replies
    • 1046 views
  5. FMGS.dll causing CTD

• 2 replies
    • 868 views
  6. FSX SE Crashing!

• 4 replies
    • 1268 views
  7. Can't dwnload fix

• 6 replies
    • 641 views
    • 12 replies
    • 2602 views
    • 5 replies
    • 631 views
    • 0 replies
    • 287 views
    • 10 replies
    • 805 views
    • 2 replies
    • 781 views
  8. Fuel Planner

• 1 reply
    • 652 views
    • 8 replies
    • 749 views
    • 2 replies
    • 810 views
    • 5 replies
    • 622 views
    • 1 reply
    • 499 views
    • Not this week but hopefully next week  
    • There is really only one reason this happens and that is the sim detects a collision. It's not a function of the aircraft. As Otto wrote collision detection is buggy, memory intensive and east frames,
    • Best drop the a direct support request at http://www.flightsimsoft.com/support/
    • It is not just hard, it is impossible. People are thinking too much into those full flight simulators. During the type rating when you start on the fixed base sim you think"wow, what a great airplane to fly", then you go to the full flight sim and you're thinking "wow, that fixed base sim was really shit". Then you go to the real aircraft and..... guess what After half a year you then go back to the sim for your first recurrence check. And believe me, it'll be the worst flying experience you'll ever have, the thing handles so shitty, you will hardly believe it is actually simulating that aircraft you just collected 400h on. From your second RST onwards you'll then be given couple free takeoffs and landings by your instructor as they know how different it is from the real aircraft.   This is of course just the normal handling of the aircraft. You can imagine though what the abnormals must look like. To be fair though: I do not want to get any chance to verify or deny this.
    • ..., das Unglück ist ein richtiges Herdentier!   Auf meinem Weg nach Hause (siehe "S'Ländle muss warten") arbeite ich mich gerade durch Kanada. Vor kurzem habe ich die Niagara Fälle besichtigt (aus der Luft, mit der Standard Scenery den Flug nicht wert) und bin dann weiter Rictung Norden, über Quebec nach Sept-Îles.   Von dort aus sollte der heutige Flug nach Kuujjuaq (CYVP) gehen. Allerdings quttierte in FL220 das rechte Triebwerk den Dienst, die ITT Anzeige ging auf Vollanschlag, als erste Reaktion schaltete ich das Triebwerk aus.       Als nahen Airport gab mir das FMS Wagush (CYWK) an, etwas über 30 NM entfernt. Der Wind blies von Nord, mit 11 Knoten, so plante ich das VOR YWK auf dem Radial 180 outbound zu fliegen und nach einem P-Turn den LOC der RWY 36 anzuschneiden.         Mitten während des P-Turn gingen dann die Lichter aus, zumindest einige der Wichtigen! Das mit dem Localizer war's dann gewesen.   Eindrehen auf 360°, der Platz liegt weiter links vom VOR.       Es blies ein recht bockiger Wind, zum Glück waren die Sichten gut und so war die Landung nicht wirklich ein Problem.         Fehlerursachen   Als Fehler zeigte X-Plane nur an : "Intrument Lights" (oder so ähnlich) Warum das Triebwerk ausfiel, war nicht zu erkennen. Allerdings zeigen selbst nach dem Aus- und wieder Einschalten der Batterie zwei Instrumente ein merkwürdiges Verhalten.   1) der Wendezeiger (Pilot) 2) ITT des rechten Triebwerkes.   So wie in diesem Bild (welches allerdings vor dem Abschalten des linken Triebwerkes gemacht wurde)       Solche spinnenden Anzeigen habe ich bei der AFL 350 schon öfters gehabt.   Meine Vermutung ist, dass "nur" die Instrumente gesponnen haben und ich das rechte Triebwerk umsonst abgeschaltet habe, dass dann X-Plane ausgerechnet in dieser Situation auch noch einen Fehler simuliert, soviel Glück hat man im/am Simulator nicht alle Tage 🙂   /Othello      
  • Create New...