Aerosoft official retail partner for Microsoft Flight Simulator !! 
Click here for more information

Jump to content

XP10 Hinweise Tipps Tutorials

Hinweise und Tipps, sowie Tutorials für X-Plane 10

102 topics in this forum

    • 0 replies
    • 687 views
  1. Ein paar Worte zu diesem Forum.

    • 0 replies
    • 2162 views
    • 0 replies
    • 1075 views
    • 5 replies
    • 1326 views
  2. FAA Handbücher

    • 3 replies
    • 1239 views
    • 4 replies
    • 702 views
    • 2 replies
    • 598 views
    • 1 reply
    • 4298 views
    • 27 replies
    • 7985 views
  3. FlyVFR

    • 0 replies
    • 2243 views
    • 15 replies
    • 15528 views
  4. FSButler mit X-Plane

    • 2 replies
    • 2305 views
  5. Geändertes "Datenblatt" dauerhaft an best. Flieger binden

    • 2 replies
    • 956 views
    • 3 replies
    • 1171 views
    • 1 reply
    • 705 views
    • 2 replies
    • 4867 views
    • 5 replies
    • 941 views
    • 0 replies
    • 689 views
    • 9 replies
    • 2835 views
    • 15 replies
    • 1451 views
  6. iMac oder PC? 1 2

    • 27 replies
    • 2238 views
    • 0 replies
    • 740 views
    • 37 replies
    • 5745 views
    • 2 replies
    • 4435 views
    • 0 replies
    • 5656 views


  • Popular Topics

  • Latest Posts

    • Ich habe das Thema nicht komplett aufmerksam gelesen, weiß aber, dass es sich um ein Nicht-Windows-Betriebssystem handelt. Daher kann mein Hinweis unter Umständen unsinnig sein. Wenn dem so ist - bitte einfach ignorieren!   Ansonsten fällt mir auf, dass der Installationsordner schon mal nicht ganz korrekt bezeichnet ist - er sollte einfach nur "B737-800X" heißen, denke ich. Nichts mit "_full..." usw. . Vielleicht ist es ja so, dass irgend ein plugin in seinen Parametern einen fixen Pfad eingetragen hat, wo es eine bestimmte Datei öffnen/suchen soll und der passt somit nicht. Ich hänge mal einen screenshot an, wie das bei mir aussieht, allerdings unter Windows 10. Ich bin mir auch nicht sicher, ob es so glücklich ist, X-Plane direkt vollständig im Desktop zu installieren, aber das könnte schon klappen.   Insgesamt sollte man immer - die B737-800X_full innerhalb des Aircraft-Ordners installieren (hast Du gemacht!) - und den Installationsordner nur "B737-800X" benennen (steht auch so als 2. Punkt in der Readme: '2/ Copy folder "B737-800X" to folder "XPLANE11/Aircraft/" ') - danach lädt man das letzte Update und überschreibt damit die vorhandenen Dateien im Ordner  "B737-800X"   So habe ich noch nie Probleme mit der Zibo gehabt!    Viel Erfolg! Jörg    
    • Nein, ich habe im FMC wie gesagt alle Höhenangaben richtig drin, und in der Vorwahl habe ich 3000, dann drücke ich beim TOD auf den Knopf und das Flugzeug sinkt. Bleibt aber dann bei 10.000 stehen bzw. sinkt nicht weiter.    Danke, schaue ich gerne mal rein   Soll es an der Ostsee nicht gerade abartig voll sein? 😮 Dann hoffe ich mal das Wetter spielt diesmal mit (was ja so aussieht) und du hast einen schönen Urlaub. Viel Spaß     Vielen Dank  
    • Welche Höhe hast du denn eingestellt? Wenn der Flieger auf FL100 bleibt, hast du bestimmt in der Decent Altitude 10000 stehen   Versuch mal 3000 ft und lass den Flieger fliegen. die Transition Altitude und andere Höhen die zu halten sind, macht das FMC alleine.   Hab mir mal aus einem Video eine Art Ablaufplan gemacht und bin danach mit meiner FFA320Ultimate geflogen   Der Plan ist nicht doll, aber eventuell kannst du damit was anfangen.   ich mache ab Morgen eine Woche Urlaub an der Ostsee. Ostsee 2.0, da 1.0 total für die Tonne wegen Regen war.   Würde mich freuen, wenn du klar kommst, ansonsten gibt es hier schlaue Helferlein, die super unterstützen.     Checklist.pdf
    • Figured it out and this is basically a 2 part fix..    Go in to your fsx.cfg and verify that the Honeycomb\AFC_Bridge.dll is actually prefixed correctly with the actual path. I am using this as an example since i am not sure if the qzbqbhq... after afc_bridge is the same for everyone.. should look like E:\SteamLibrary\steamapps\common\FSX\Honeycomb\AFC_Bridge.dll.qzbqhqnbnhcrearlikotazuitlzunololuknqkwi=1   1) Navigate an explorer window to this folder: <FSX:SE root folder>\SDK\Core Utilities Kit\SimConnect SDK\lib (By default the <FSX root folder> is C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\FSX) 2) Run the SimConnect.msi installer file inside the folder by double-clicking. 3) Navigate to this folder: <FSX:SE root folder>\SDK\Core Utilities Kit\SimConnect SDK\LegacyInterfaces 4) Inside this folder are three more folders that each contain a SimConnect.msi file - run all three of them. Once you have all four steps completed, you should be all set!
    • Alessandro, I'm very happy to hear you're not suffering from the loss of power issue anymore, but sorry to hear that you are not able to see the Printer paper.    I am not up to speed on the everything in the current P3Dv4.5 version of the Airbus but I've been spending time this afternoon doing several uninstall and reinstall of the A320/A321 in order to specifically look at  your issue.  I've been at it for about an hour and I'll need another hour to complete my assessment and get back to you.   In the meantime, I'm providing you with some additional information regarding the printer issues (below) and if you don't mind I have a few questions for you that will help me run this down for you.  I believe the Fire Test issue has been resolved in the current Beta but I'll double check that.   In the past we've  seen this most often when someone has had an errant uninstall, install or update of the product, especially where computer security was not fully disabled, the installer was not run as Admin,  the updater was not run as Admin, remaining files after an uninstall were not checked for and removed if still present, and/or the user account is not an Admin account or there were folder or file permission.  The installation location can also come into play here.   I realize you have already provided some of the information I've requested below, but if  it's not too much difficulty would you please manually verify this again for me?  We like to do this whenever the simple fixes don't seem to resolve issues.   1.  Are you using P3Dv4.56HF3?   2.  What is the specific location to which P3Dv4.5 was installed to?   3. What is the specific location to which you installed the Airbus?   4.  Are you certain the product was uninstalled a check was then made for for any remaining product folders and files, a reboot was performed before installing the product again?   5. The current download version of the Airbus A320/A321 which installs is version 1.3.1.0.  The AS Updater will then install version 1.3.1.1, but one should reboot before installing that update and the AS Updater should be run as Admin.    6. Would you kindly zip and upload your "Data" folder in your reply in this thread?  It will be located in the Aerosoft A320-A321 folder where you installed the product.     Looking forward to hearing back from you!       Dave      
  • Forum Statistics

    • Total Topics
      105319
    • Total Posts
      741149
×
×
  • Create New...