We got a new video from World of Aircraft: Glider Simulator and are asking for some alpha/beta testers! Check this post.

 

Jump to content

XP10 Hinweise Tipps Tutorials

Hinweise und Tipps, sowie Tutorials für X-Plane 10

102 topics in this forum

  1. Pinned topics
    • 12 replies
    • 12218 views
    • 9 replies
    • 8515 views
    • 0 replies
    • 6995 views
    • 19 replies
    • 7927 views
    • 0 replies
    • 5905 views
    • 0 replies
    • 6380 views
    • 0 replies
    • 6189 views
    • 0 replies
    • 5677 views
    • 8 replies
    • 9261 views
  2. Online Fliegen mit X-Plane 10/11 1 2 3 4 8

    • 177 replies
    • 67867 views
    • 0 replies
    • 38017 views
    • 0 replies
    • 11065 views
    • 35 replies
    • 44038 views
    • 0 replies
    • 13831 views
  3. Topics
    • 108 replies
    • 80145 views
    • 1 reply
    • 3977 views
    • 2 replies
    • 4484 views
    • 9 replies
    • 6401 views
    • 3 replies
    • 6261 views
    • 1 reply
    • 5039 views
    • 3 replies
    • 5139 views
    • 3 replies
    • 6931 views
    • 2 replies
    • 4759 views
  4. WED - Tutorials

    • 8 replies
    • 4058 views
    • 2 replies
    • 3970 views


  • Posts

    • On a lot of short-distance CRJ real world flights, the aircraft never even climbs to its optimal altitude in the first place. One R/W flight I have ridden on many times is a CRJ-900 from KELM to KDTW. I use that same flight for testing in the sim. It is 289 miles, and the aircraft could easily make the trip at FL340, but because of ATC restrictions the maximum altitude they are normally allowed to use is FL260. Some days they even go at FL240.   The longest CRJ flight I have ridden on a regular basis is from KDTW to KIAH, which is just over 1000 miles. That flight usually goes at FL360 and never steps any higher. Only once when I was on board did they fly it initially at FL340, and then stepped to FL360 later. It might have been due to ATC, or might have been because the aircraft had a full passenger load and it was summertime.   With the current Covid situation, I doubt that many r/w flights are carrying a full passenger load these days.
    • Smart Screen Filter blockiert Downloads:   leider ist das ein Problem des Windows Defender. Der Smart Screen Filter scheint die Ursache zu sein. Passiert meist nach einem Defender oder Windows Update. Unsere Dateien sind alle Virengeprüft.   Einfach einmal den Windows Defender öffnen. Dann auf "App & Browsersteuerung" gehen. Und dort dann den "SmartScreen für Microsoft Edge" deaktivieren. Dann muss es mit dem Edge klappen. Nach dem Download von Aerosoft den Smart Screen Filter wieder einschalten. Für andere Browser müsste es in den Browser Optionen möglicherweise eine entsprechende Einstellung geben oder sie lassen den Download direkt zu.
    • Hallo Micha, bin jetzt wieder zu Hause, habe mir die Zibo wieder herunter geladen und auch das Update, aber muss nicht nach dem extrahieren die Unterstriche wegsein ? lg  
    • oh, only now I see that diagram behind the yoke
    • Hallo! Ich bin auf der Suche nach einer (deutschen) Beschreibung für das AviTab. Leider ist mein Englisch im Moment noch etwas lückenhaft aber ich bin dran.. :-) Vielleicht kann mir hier jemand sagen ob es "nutzbare" Unterstützung in Form von Tutorial oä gibt. Danke!
×
×
  • Create New...