Races - Contests - Tours

Discussion pertaining to specific races, contests, tours, etc. that are sponsered by SOAR or it's members!

12 topics in this forum

• 10 replies
    • 7923 views
    • 3 replies
    • 10988 views
    • 13 replies
    • 7450 views
    • 9 replies
    • 6460 views
  1. Lowz Flyoff

• 12 replies
    • 8180 views
  2. Lsmc Flyoff

• 28 replies
    • 11419 views
  3. LSZS Flyoff

• 6 replies
    • 7326 views
    • 14 replies
    • 7002 views
    • 17 replies
    • 8232 views
  4. Task 1

• 36 replies
    • 13171 views
  5. Task 2

• 24 replies
    • 10664 views
    • 6 replies
    • 6509 views
    • Yes and no; it is planned to use it but depends on a 3rd party product currently not available. It doenst work as it is still a 32bit app, that wont run under P3Dv4. Unfortunately it made its way into the installer.   Regarding the winds: Aerosoft uses the same file that PMDG uses for their Aircraft. If you do not have a PMDG aircraft, you have to create the following folder in your P3D directory:
      \PMDG\WX When you now load the flightplan in AS, the windfile should be created automatically in this folder where it is read from the Bus.

• Hallo airway pirat, du hast natürlich Recht. Na ja, der Bequemlichkeit wegen hab ich ihn dann auf "f1" gelegt. Schönen Sonntag noch, Detlef
    • Ja es sollte Flugzeuge in der Platzrunde sein
    • Hallo Joachim. bei mir hat es so geklappt. Ich beschreib jetzt nur den Pfad.   Einstellungen / Tastatur / Aktuell zugeordnet / Motoren / Grundlagen  und dort bei "TOGA Schub aktivieren" die f1 Taste anlegen.   So sollte es funktionieren, Gruß Detlef    
    • Also die Zibo hat schon die TOGA-Buttons. Die sind leider nur sehr schwer beim Start anzuklicken. Deshalb ist es am einfachsten kurz den N1 Button zu aktivieren und alles wird gut!