If you want a Honeycomb Alpha for Christma you better order fast because we are quickly running out of stock!

Jump to content

CumulusX!

Discussion related to all aspects of this exciting new program that puts thermals in FSX and creates ridge lift using CCS slope files.

168 topics in this forum

1. No lift

• 10 replies
    • 5802 views
    • 7 replies
    • 3268 views
    • 5 replies
    • 4880 views
    • 8 replies
    • 4039 views
  2. Roll Clouds

• 2 replies
    • 2159 views
  3. Cumulus X Issue

• 2 replies
    • 2172 views
  4. Slope or Ridge lift

• 10 replies
    • 3996 views
    • 1 reply
    • 1685 views
    • 12 replies
    • 4865 views
    • 12 replies
    • 3401 views
    • 8 replies
    • 3854 views
    • 3 replies
    • 2475 views
  5. Ridge Soaring Suggestions

• 9 replies
    • 6004 views
    • 1 reply
    • 3083 views
  6. Download not working

• 9 replies
    • 2629 views
    • 8 replies
    • 3248 views
    • 2 replies
    • 1849 views
  7. Blue Thermal Question

• 4 replies
    • 2708 views
  8. Cumulus X!

• 5 replies
    • 4917 views
    • 20 replies
    • 4808 views
  9. Slipstream Turbulence

• 2 replies
    • 2060 views
  10. Cx in Mountain Region

• 2 replies
    • 2015 views
  11. Cloud Generation

• 22 replies
    • 3719 views
  12. Ridge Lift problems

• 3 replies
    • 1809 views
    • 8 replies
    • 3548 views

• never help here bad 
    • Hallo @Luk2810,   erstmal herzlich willkommen im Forum und viel Spaß hier.   Abhilfe kannst du dir im XP11 in den Einstellungen schaffen. Gehe bitte in die Einstellungen/Joystick und rufe dort dein Steuergerät auf. Falls du ebenfalls über Pedale verfügst, hier den Joystick unter Geräte auswählen.   Ich habe in der "Empfindlichkeit der Steuerung" die im Bild dargestellten Werte eingestellt und das Ganze dann als "Aktives Profil" abgespeichert. Mit diesen Einstellungen lässt sich mein JD A320 sehr gut steuern, dies kann aber bei anderen Steuergeräten differieren. Deshalb ggf. andere Werte wählen.   Ich hoffe, deine Probleme lassen sich damit beseitigen und ich wünsche dir "happy landings"! 😁
    • Please use the repaint request topic for your request:      
    • Please use the repaint request topic for your request. Thank you.    
    • Yes I have, but only the Airbus included locked version. I think that was it... Thanks for the help, I found in RAAS configuration window that field "Transition Altitude" and there it is, 18000 ft...   The only thing is now... No need to update that value manually ever before... Haven't even been in that configuration window ever before and I think that altitude value has been updated automatically from flight plan entered to MCDU...   So what if I fly e.g EFHK (5000 ft) to EGLL (6000 ft)... So need I now manually change that value from RAAS configuration before approach..? Could this be some bug in Airbus update (anyone else having this same issue?) or did that update just broke something in my installation and how things work together..?
  • Create New...