General Discussion

General chit chat ..... comments, suggestion, etc.

142 topics in this forum

1. SFS PC 3.0 Soaring simulator

• 0 replies
    • 2573 views
  2. Winch X Error

• 1 reply
    • 2625 views
  3. ASK21 in P3Dv3

• 2 replies
    • 5840 views
  4. Winch Problem Also

• 1 reply
    • 4912 views
    • 2 replies
    • 4980 views
    • 1 reply
    • 6112 views
    • 1 reply
    • 7702 views
  5. Contact me RE:SOAR Ranch

• 1 reply
    • 4904 views
    • 5 replies
    • 5890 views
    • 0 replies
    • 5925 views
    • 1 reply
    • 4905 views
    • 2 replies
    • 4371 views
    • 3 replies
    • 4797 views
    • 3 replies
    • 6552 views
  6. Books

• 1 reply
    • 5261 views
  7. Proposed SOAR Ranch Update

• 1 reply
    • 6312 views
    • 6 replies
    • 14432 views
  8. Microsoft Flight

• 4 replies
    • 6166 views
    • 16 replies
    • 9187 views
    • 1 reply
    • 5649 views
    • 0 replies
    • 5953 views
  9. Water Ballast Gauge for FSX

• 8 replies
    • 7782 views
  10. Progress report

• 9 replies
    • 7349 views
  11. Website...

• 5 replies
    • 6356 views
  12. Grob G109B

• 0 replies
    • 7001 views
    • try this: take a look in the aircraft.cfg files for your SWISS AI aircraft and modify the "atc_parking_codes=..." entry of the SWISS paints to "atc_parking_codes=SWR,CRX". Doing this will move the SWISS aircraft to any parking spot containing one of these to codes normally used for SWISS (to test just start modifying the widebodies)
    • https://library.avsim.net/search.php?CatID=fsxacrp&SearchTerm=wizz&Sort=Added&ScanMode=0&Go=Change+View               you can make FSX Liveries work on the P3D pro version with a few minor edits , i have installed a few made for FSX into P3D4 over the past few days
    • Nun, natürlich ist das Flugverhalten doch ganz gut, keine Frage...aber nur die Flugphysik ist halt nicht das ausschlaggebende Element, es sollte das "Gesamtbild" halt stimmen. Da ich nicht Online fliege (habe ich aber es ist nicht meine "Welt), ist für mich die AI ein essentieller Bestandteil des "Realismusgfühles". Klar hat da jeder andere Prioritäten aber ich muss leider sagen, das in dieser Hinsicht der FSX bzw FS9, Xplane noch einiges vormacht. Hier sollte wirklich ein wenig mehr Augenmerk auf die Offlineflieger gelegt werden.  Ich habe mittlerweile wieder WT3 installiert und nach ca 2 Stunden verschiedenster Downloads und Einstellungen usw... ein wenig Traffic halbwegs realistisch hinbekommen. Hier bin ich vielleicht wirklich von der "InstallierenundWohlfühlen" - Welt vom MSFS verwöhnt, dies gebe ich zu !
    • I have both the A318/A319,A320/A321,Professional model in the simulator. I have spent hours trying to load livery's and they don't show up in P3D4.4. I've been trying to reinstall livery's that loaded last week. I've selected ones I didn't care for, and they loaded fine. I've tried, Swiss, Allegiant, Frontier, EasyJet/ Neo, USAIR, Alaska, Canada. They are all in the professional list. Do I need to reinstall the planes again?.Can you update my Status for painting, or update my livery manager. Is there a certain permission need. Is there any help for this.
    • I restarted the aircraft for the fourth time now, and the issue is resolved.