Recently we have seen a lot of codes used to unlock our products being offered for discounted prices. Almost all of them are bought using stolen credit cards. These codes will all be blocked by our systems and you will have to try to get your money back from the seller, we are unable to assist in these matters. Do be very careful when you see a deal that is almost too good to be true, it probably is too good to be true.

Jump to content

Radio Chatter Room

Anything goes, talk is light, moderation strong!

1824 topics in this forum

  1. A new simulator 1 2 3 4 24

    • 583 replies
    • 160187 views
  2. Current Status 1 2 3 4 9

    • 202 replies
    • 129540 views
    • 325 replies
    • 83571 views
    • 232 replies
    • 75153 views
    • 260 replies
    • 69341 views
    • 120 replies
    • 40982 views
    • 131 replies
    • 40076 views
    • 43 replies
    • 33962 views
    • 59 replies
    • 33312 views
    • 104 replies
    • 27005 views
    • 66 replies
    • 23786 views
    • 43 replies
    • 22388 views
  3. Count with us 1 2 3 4 12

    • 289 replies
    • 18490 views
    • 44 replies
    • 18019 views
  4. Aerosoft Flight Simulator

    • 12 replies
    • 17105 views
    • 32 replies
    • 16374 views
  5. How hard is it to fly online? (IVAO or VATSIM) 1 2

    • 25 replies
    • 14064 views
  6. Topic: ease of use 1 2

    • 40 replies
    • 13786 views
  7. Problems with AES 1 2

    • 34 replies
    • 13666 views
    • 45 replies
    • 13418 views
  8. profiles 1 2 3

    • 50 replies
    • 12650 views
  9. CTD with Freight Dog 1 2

    • 36 replies
    • 12527 views
  10. Majestic Dash 8-400 1 2 3

    • 67 replies
    • 12109 views
    • 10 replies
    • 11484 views
    • 33 replies
    • 11308 views
  • Posts

    • Are you sure about that?  One of the target platforms for Microsoft Flight Simulator is the XBox, and it is not exactly a powerhouse of hardware.
    • I have a simmilar problem with DIFF PRESS...     Departing from Tunis to Zurich.   Set 1420ft landing altitude.   Followed all procedures, but......had the DIFF PRESS msg again.    After reading this post and still climbing, i turned PACKs off, turned cabin alt to Zero and turned the system on but manually, and then automatic again.   Voilah!   System started to increase pressure until normal pressure differential at or below 8.6..... but then noticed cabin altitude continued to increase, passed amber and turned to red..... also pressure differential continued to drop down....so oxigen mask had to be deployed...    No response from manual controls in the overhead panel to solve this... If switched to aotu, continued the altitude increase.   If switched to manual, apparently stopped at that point, but did nothing more, no matter what i tried with the pressure controls...     So....  Following thread....   Happy Flying! 😎
    • The AS320 has a system similar to PMDG, where there's a separate menu for doors, fuel, pax and cargo, etc.
    • Hallo Günther,   nein, dieses ( inoffizielle ? )  NASA Projekt benutzt ein Plugin für die Kommunikation auf UDP Basis. (Quellcode im Paket) Der andere Teil mit der Datenerfassung des/der Joystick(s) , Verarbeitung und senden an das Plugin ist dann ein externer Prozess.   Ich wollte damals eine eierlegende Wollmilchsau für XP, FSX ,jetzt P3D, und andere Flusi haben. Daher schied das von Dir genutzte Fly With Lua leider aus.  Das Ziel war, einen Joystick mit 2 Schubhebel auf Flugzeuge  mit mehr Triebwerken zu bedienen. Der FSX/P3D kennt Flugzeuge bis 4, das XP bis 8 Motoren. Anfangs versuchte ich mich mit FSUIPC/XPUIPC,  schlug aber wegen Inkompatibilitäten der einzelnen Flugzeuge/Softwarehaus zur Beschreibung das SDK Standard hart auf, bzw. ich fand keine Lösung. Zweiter Versuch mit XPlaneConnect und Simconncect brachten aber auch keine Verbesserung der Gesamtlage. Schlussendlich entschied ich mich für vJoy zur Übertragung an die beiden Flusis, und rückwärts lese ich über den jeweiligen Konnektor Daten vom Simulator.   Als Beispiel:  ein anderes Flugzeug wird im Simulator ausgewählt. Die erste Aktion ist dann das ermitteln des Flugzeugtyps/Softwarehaus, der Anzahl Triebwerke, sowie der Möglichkeit von Umkehrschub besteht. Bei gerader Anzahl Motoren ist dann je ein Schubhebel für die linke bzw. die rechte Seite zuständig, bei ungerader Anzahl (außer 0 oder 1) wird der eine Motor zwischen den beiden Schubhebelstellungen ausgemittelt. Im Falle von möglicher Reverseranforderung frage ich erst ab, ob der Flieger überhaupt Bodenkontakt hat, bevor ich auf einen zweiten vJoy umschalte, der für den Umkehrschub zuständig ist. Akustisch wird das mit einem "DingDong" bestätigt, bzw. beim Umschalten wieder auf Normalschub mit einem "Bong" Ton. Die TM HOTAS Schubhebel kann man in der Idle Position  aushebeln, der Reverser geht im Idealfall an, und die Stärke des Schubs wird normal über die beiden Schubhebel angesteuert. Wieder aushebeln schaltet auf Normalschub um, bzw. automatisch, wenn der Hebel, nach vorheriger Überschreitung eines Schwellwertes,  mindestens 2 sec auf Idle bleibt.   Auf Besonderheiten von Flugzeugtyp/Softwarehaus muss ich gesondert eingehen. Beispiel ist die PMDG DC-6 für XP und für P3D, die ist was ganz besonderes.   Das hat mit euren Schalterboxen zwar direkt nichts gemein, denke aber man kann das auch realisieren.   Ahoj -Uwe  
    • Well I'm a ing idiot... It was my screen all along with it's weird brightness xD  Sorry for bothering you and thank you for coming up with my solutions!   Thanks, Gustav Singh
×
×
  • Create New...