Jump to content

Airport Enhancement Services

Support for AES

3332 topics in this forum

    • 1 reply
    • 329 views
    • 1 reply
    • 311 views
    • 0 replies
    • 253 views
  1. AES stuck on 2.45?

    • 4 replies
    • 623 views
    • 2 replies
    • 386 views
    • 1 reply
    • 358 views
  2. AES for FSX Steam

    • 3 replies
    • 1183 views
    • 7 replies
    • 1062 views
  3. AES use in P3DV4

    • 2 replies
    • 1636 views
    • 3 replies
    • 450 views
    • 14 replies
    • 3103 views
    • 2 replies
    • 608 views
    • 1 reply
    • 223 views
    • 1 reply
    • 306 views
  4. AES update

    • 2 replies
    • 781 views
  5. KPHX v2 double jetway

    • 0 replies
    • 564 views
  6. FSDG Reunion FSX P3D

    • 0 replies
    • 320 views
    • 6 replies
    • 617 views
    • 0 replies
    • 212 views
    • 4 replies
    • 368 views
    • 0 replies
    • 227 views
  7. Please tell us the truth!

    • 2 replies
    • 518 views
  8. FSX SE

    • 3 replies
    • 381 views
  9. Ist Dec 2017

    • 15 replies
    • 1032 views
  10. AES and CRJ 700/900

    • 1 reply
    • 370 views
  • Posts

    • Hallo zusammen Vor kurzem war ich bei einem Kollegen welchen den X-Plane 11 und den Airbus A320 von FlightFactor einsetzt. Grundsätzlich finde ich persönlich den Aerosoft Airbus besser umgesetzt. Was mich aber neidisch gemacht hat, war das Hitzeflimmern der Abgase hinter den Triebwerken. Geht dies mit Prepar3d V4.4 eigentlich auch? Gruss aus der Schweiz Stephan Zaugg
    • Hallo Emanuel, ich habe das gerade nochmal nachgeflogen. HDG und AP sind aktiv. Wenn ich dann im Steigflug LNAV aktiviere, schaltet sich HDG ab (wie erwartet), bei Aktivierung VNAV wird automatisch LVL CHG aktiviert (???). VNAV PATH steht nicht im FMA sondern leider weiterhin MCP SPD. Vielleicht sollten wir uns zuerst nur auf dieses Verhalten konzentrieren, da die anderen beschrieben Vorgänge vermutlich nur Folgefehler sind. Ich bin mit dem FMC noch am üben und leider wird im Laminar Manual diese Funktion nicht ausführlich beschrieben.   Viele Grüße,   Horst
    • Hello,   ican move them here.  You only can move them if you put the mouse at the middle of the upper popup window region.... With a click in the right upper corner you close the popup. Rezise is not possible here.   Be sure to have all this C++ 64bit Libraries installed (for Windows). Look here for more infos. They will be used by the CRJ-200 and many more aircraft addons.   Greets Heinz
    • Hello Matt, If I understood correctly. When APPR phase activated on the FMGS, the managed speed commanded Vapp which was shown below the speed tape on the PFD. If so, this is completely normal, and is not related to this issue at all. With APPR mode active the aircraft will command Vapp but will respect the flap limits still normally. In other words it will not reduce below the green flap speed bugs until respective flaps are selected.
    • Looks great! Any chance for GNS or GTN support?
×
×
  • Create New...