!! Windows 7 no longer supported !!

As Microsoft will stop supporting Windows 7 on Jan 20th we will be unable to test any of our
products on that platform. It may work, or it may not, but no guarantees from our side. 

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  1. Past hour
  2. A330 version 1.0.0.8 is now available on the store. As previously mentioned this is a big update bringing many fixes on different issues and therefore we decided to make fully new builds. Please do note that it's advised to uninstall any previous versions before installing the new version. We apologise for the small delay before releasing this update and thank you for the patience. Changelog: Improvement: Pacs logic improvement Improvement: Engine start logic improvement Improvement: FF and Brake indications better Improvement: Added SID and Arrival to CFD sync Improvement: Changes MCDU menu Improvement: Fuel calculation Improvement: LOW FUEL message added to ECAM Improvement: Conditions to show rising runway Improvement: Copilot now also adjusts FO BARO settings Improvement: Timing start DESCENT PREP CL changed (starts 5 NM earlier) Improvement: GSX-Pushback – Good Engine Start PF call added and call modified (no GSX confirmation necessary anymore) Improvement: parking – Dome lights are automatically switched on, Cones are set and GPU-unit connected Improvement: Breaks between various checks / settings added when aircraft is moving – during those breaks the standard VC view is called (looking outside) Improvement: Timing Seatbelt Announcement CLIMB: Adapted to OVHD switch setting Improvement: Aircraft.cfg – Views added and adapted to CL/ViewFocus Improvement: ViewFocus now also works for ChasePlane users Improvement: Cabin Crew Announcements - Cabin lights call during climb - Now also considers position of OVH light switch Improvement: After GO-AROUND checklist now proceeds (CLIMB or NEW APPROACH) Improvement: GSX2 implementation updated Improvement: Mavigraph chart support added Improvement: Minor changes to printout position and texture Improvement: Changed default bag weight to 25 Kg Improvement: Avoiding issues with 3rd party replacement of default files (ohhh please, never do that....) Improvement: Changes to fuel planner so users can edit amount and CG Bug fix: Small issues in CORTE selection and WIND pages Bug fix: Spoiler imbalance issue solved Bug fix: QNH decrepancy when inHg was selected solved Bug fix: MCDU freeze issue solved Bug fix: Auto trim now suits animations Bug fix: Fixes in FPLN page on landing phase Bug fix: Further fixes in DES page predictions
  3. Hi MarcusB757: I am not in the computer right now, but I remember that both the B757 and the B767 do not program radio navigation, or ils with the fms. The radios are located on the central pedestal. In fact, the B767 has a special radio to tune the ils, located in the lower part of the central pedestal. Greetings.
  4. Alles aus und die Force Trim Kalibrierung brauchst du da nicht, der Heli hat doch eine eigene Force Trim Einrichtung, oder? Die Kalibrierungswerte sind egal, wenn du FTU Force Trim nicht verwendest sondern die Einrichtung des Helicopters. Nutzt du (zB bei anderen helis ohne eigenes Force Trim) die FTU Force Trim Einrichtung müssen die Kalibrierungswerte für Pitch, Roll und Yaw so angepasst werden, dass bei aktivieren des Force Trim der Heli die Fluglage beibehält (die Werte sind dann von heli zu Heli verschieden, weshalb es die Kalibrierung braucht, FTU ist ja nicht nur für einen Heli geschrieben sondern fumktioniert prinzipiell mit allen). Zum Nutzen des FTU Force Trim müssen Tasten mit folgenden Parametern belegt werden: FlyAgi > Tweak Utility > Force Trim FlyAgi > Tweak Utility > Force Trim Release Das sind die Knöpfe zum aktivieren und abschalten des Force Trim, wenn du die gar nicht belegt hast kannst du die Kalibrierungswerte im obigen Screenshot ignorieren, die wirken sich auf nichts anderes aus als Force Trim und das nur, wenn du diese beiden Tasten entsprechend belegt hast und verwendest.
  5. Dein Speicher ist auch 50% schneller getaktet als der vorherige (2133 --> 3200), da ist das ein normales Ergebnis. Die Speichermenge ist nicht von bedeutung solange für die Anwendung kein Mangelzustand herrscht. Bringt aber nichts (außer einem psychologischen Vorteil) solange er nicht genutzt wird.
  6. Please have a look at this support article: Jetway Connection Problems - Stairport Support Database
  7. Today
  8. Just to confirm are you using the in build checklist? Regards, Markus
  9. hmm, bei mir geht die irgendwie nicht, oder ich bin zu blöd dafür... Kannst du mal im Dicord schauen, ich hab versucht dir ein Bild davon zu schicken.
  10. Hallo Günni, er schreibt doch aber dass er nicht im Cold and dark Modus startet!
  11. Du machst nix falsch, die Kiste startet im Cold und Dark-Modus, also alles ausgeschaltet, kalt und dunkel eben. Zum Hochfahren muss du einige Knöpfe ziehen und drücken, da gibts (auch hier) jede Menge Tutorials im Netz....
  12. Hallo Jürgen wenn ich deine Frage richtig verstehe, startet dein A320 nach dem aktivieren entweder im "Turnaround" oder "Engines running" Modus. Richtig?? Gruß Hermann
  13. ... ich vergleiche die beiden Versionen mit dem Tool, korrekt. Und da sich dabei eine "Maschine" konzentrieren muss und kein Mensch, passieren auch weniger Fehler...
  14. Hello there! I've noticed that during cockpit prep the manouvering speeds shown on takeoff perf are related with actual GW rather then the expected TOW calculated by FMS taking into account the fuel and ZFW inserted by the flight crew on INIT A. I've mentioned this on another topic, A330 first impressions. But as I did more runs with multiple variables I noticed that even while FMS is calculating this data related to actual GW, it does not come up with the right figures with higher weights. In this example I did a MTOW (block fuel 60.5, takeoff fuel +/- 60). For 233 Tons, green dot should be 247kt, but the fms computed 237kt. (or did the development team took into account the impact of eng fail/shut down have on green dot? I dont think thats the case but we never know) Yet, after takeoff the displayed green dot on PFD was correct. After that I checked the perf appr page, where it should display the manouvering speeds assuming landing weight but it was showing the speeds for the actual weight. In this case, for the expected landing weight of 182 (notice the landing fuel of 8.9Tons), green dot should be 216kt. Additional to that, above 20000', as the green dot on PFD increases 1kt per 1000', so did the FMS landing predictions as well as the other manouvering speeds. Also, with higher gross weights, it seems the VLS is the same as green dot when in fact is not the same. And so I turn back for a landing with overweight eheh All went well, just noticed a bug on the target speed range as follows In all cases, the Vls seem well, only the F, S, O have the issue Thank you all for the hard work!
  15. Hi Tom, the support package is attached to my last mail. Danke Joe
  16. Kann mal jemand antworten hallo?
  17. Because we believe this topic has been answered we have closed it. If you have any more questions feel free to open a new topic.
  18. There is for sure another conflicting file on your system. If you have any Orbx products installed on your system, make sure that they are below any other 3rd party addon in the library. Also search for any bgl file outside the EDDF installatin folder with eddf in its name. searchstring: *eddf*.bgl If there are any deactivate them and try again.
  19. Bin gerade dabei mich nach und nach genauer mit dem A 320 zu befassen. Trotz entsprechenden Einstellungen auf dem Tablet startetet der Airbus nicht im Cold and Dark Modus. Auf dem Tablet haben ich folgendes eingestellt: Cold und Dark ausgewählt ; Dann Save, Fenster mit Frage überschreiben : yes, dann Apply. Was mache ich falsch.? Gruss Jürgen
  20. Grazie Tom, ho attivato SODE in P3D, ora funziona. Buona giornata, Cris
  21. Aerosoft A330 out since more than two months... and no airberlin livery in sight? Is this airline already completely forgotten and buried?
  22. Du vergleichst mit dem Tool demnach die neue Version ( z.B.: 3.39.32 ) mit der vorhandene Version (z.B. 3.39.20). Das was ich händisch mache, löst bei Win das Tool. Das ist natürlich kompfortabel.
  23. Guenni99

    FlywithLua

    ... den Spruch muss ich mir merken...
  24. Als WIN-Anwender nutze ich das (kostenlose) Tool "FreeFileSync", mit dem ich das runtergeladene und entzippte Update vergleiche (Synchronisationseinstellung bei FreeFileSync "Aktualisieren") mit dem Vorhandenen und dann FreeFileSync seine Arbeit machen lasse.
  25. Ich lerne gern und stetig dazu, jedoch führe ich die Updates wie folgt aus. Als Bsp. habe ich die Version 3.39.20 und die Version 3.30.32 ist die Aktuelle, dann downloads ich die neue Version und kopiere die einzelnen Dateien aus den Download-Ordnern ( zB. ich öffne den Ordner Airfoils und kopiere den Inhalt ) und füge diese in den bestehenden Ordner ein. Somit werden bestehende Dateien überschrieben und neue eingefügt. Da habe ich ( MAC - Anwender ) noch nie Probleme mit gehabt. Ich weiß, dass die Vorgehensweise bei Windows eine andere sein soll. Oder ist meine Vorgehensweise falsch?
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