Jump to content

Airbus SP 3


Recommended Posts

Hallo,

im englischen Bereich wird ja schon seit einiger Zeit Infos (offizielle) und Userwünsche geäußert / diskutiert.

Wäre einer der Moderatoren oder auch gern ein englisch sprechender User bereit, mir mal die angedachten Neuerungen zu übersetzen, auch was der Connected Flight Deck ist....

Ich finde es sehr schade, das eine in Deutschland sitzende Firma, die User, die leider nur wenig englisch sprechen, etwas vernachlässigt. Da hilft auch der Hinweis auf das englische Forum wenig und das dort eher Support gegeben wird.......schade.

Man bekommt leider sehr wenig mit, was es für Neuerungen (generell) gibt usw. Es gibt doch deutsche Mitarbeiter, können die nicht auch im deutschen Forum schreiben ? Wenn etwas veröffentlicht wird, sind dann auch die Infos nur knapp und es wird dann auf das englische Forum verwiesen.

Recht herzlichen Dank im Voraus

Bernhard

Link to comment
Share on other sites

  • Aerosoft

Hallo Bernhard,

gerne erkläre ich dir das "Connected Flight Deck". Auch werde ich dir sobald verfügbar eine aktualiserte List der Änderungen im SP3 hier im Forum bereitstellen.

Connected Flight Deck bietet dir die Möglichkeit dich mit einem anderen Piloten (Nachbar, Bekannter, Freund etc.) zu Verbinden. Danach könnt ihr die Aufgaben wie im echten Leben teilen. Ein Pilot fliegt das Flugzeug, der andere arbeitet dem Fliegenden Piloten zu. "Pilot Flying" - "Pilot Monitoring". Wir liefern mit dem SP3 die gesamten Checklisten und Arbeitsabläufe mit so dass genau ersichtlich ist wer was zu erledigen hat. Dieses Feature haben wir auf der FSKonferenz vor einer Woche dargestellt. Vielleicht kann sich ja jemand dazu äußern der unter anderem Meinen Vortrag gesehen hat. Diese Funktion funktioniert auch über mehrere Simulatoren hinweg. Heißt, dein Freund kann P3Dv2 benutzen und du FSX, es funktioniert trotzdem. Ihr sitzt dann quasi virtuell nebeneinander und teilt die Aufgaben. Genau wie in Echt! Wenn du noch weitere Fragen hast beantworte ich dir diese gerne,

Viele Grüße

Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • Aerosoft

Ich glaube wenn wir den release für jede "Release-Date Anfrage" einen Tag nach hinten verschieben würden, würde das nichts vor 2030! :D.

Link to comment
Share on other sites

Hi,

das wäre es also in Englisch....

Lieber Jonas, nun bist Du dran ;)

Besten Dank schon einmal !

CHANGES SP3

FMGS/AP:

  • Magnetic Variation affecting radial fixed.
  • FIX INFO radius waypoint insertion fixed.
  • Some HOLD problems fixed.
  • INIT B/FUEL PRED TRIP/RSV/FINAL/EXTRA problems mostly fixed.
  • Basic HOLD functionalities added.
  • Radial In functionalities added.
  • Place/Distance Custom Waypoint ability added.
  • LOC APP problems fixed.
  • CD Leg misplacing fixed.
  • PROG CRZ Page wrong MACH value in SELECTED fixed.
  • CTD when using OFFSET and ABEAM fixed.
  • Pseudo Arrows suppressed when in GS Mode.
  • ATHR severe overshoot of target on level off fixed.
  • ATHR oscillation on ALT CRZ level off fixed.

ND/WXR:

  • CTD fixes when using TERR ON ND/WXR.
  • Performance improvements in all modes.
  • Errorlog enhanced: Filename was not passed correct to error log message if copying of „MCDUFPLData.txt“ to „MCDUFPLData.cpy“ should fail.
  • Ground clutter optics improved at all range settings
  • Detection of TURBULENCEs integrated:
  • "WX" : normal precipitation detection
  • "WX+T" : normal precipitation detection + turbulence overlay
  • "TURB" : turbulence only
  • "MAP" : optimized display of ground clutter, receiver sensitivity for precipitation is decreased, no turbulence info
  • Improvement of precipitation/turbulence prediction.
  • WX display cone gaps in case of heavy system load fixed.
  • Possible stuttering prevented fixed.
  • Some error logging suppressed for normal operation. Will now only be output to log file when WXBackgroundScanProto=1 is set in AB_ND_GDI.ini.

Modelling:

  • A321 Overhead FUEL Panel fixed.
  • Most Click spot direction solved.

FDE:

  • "Experimental" ground FDE now default.
  • Updated ground friction model based on latest data/observations.
  • A319 IAE engine data modified with new data.
  • A319 and A320 IAE/CFM takeoff performance tweaked.
  • ENG AI IDLE N1 Modulation Added.
  • Approach Idle Modulation Added.

Diverse:

  • Lateral FD bar before NAV active fixed.
  • C Chord Master Warning silencer added.
  • Center Pump one sided feed leading to fuel imbalance.
  • APU fuel consumption of 130KG/H added.

Connected Flight Deck (CFD):

  • New feature, experimental. See Release Notes.
  • FO Tiller Disc/Table enabled.

PFD

  • Display mistakes corrected / design enhanced
  • Bitmaps replaced by Fonts (more clear picture)

ISIS:

  • Display mistakes corrected / design enhanced
  • Bitmaps replaced by Fonts (more clear picture)

Checklist / Copilot:

  • ECAM Instruction – BRAKE TOO HOT: Values changed to 150/100°
  • Before Takeoff CL accepts brake temperature of <150° - if brake fans are ON
  • Approach Speed Restrictions - FINAL CL – Landing Memo – <160 kts added as condition
  • AES/GSX und AFTER START CL: Timing aligned
  • High Altitude Airports: LS engaged at transition altitude

MCDU1:

  • Increased the user input processing performance in cockpit MCDU and in webserver (AirbusXConnect)
  • Optimization (performance etc) on interprocess communication with webserver

MCDU2:

  • Added Volume Control for Ground Crew
  • Fix Reset CG Value to 26 when closing LOAD/FUEL Page
  • Save / Load User States have been deleted because of new complete Save/Load function
  • FS used has to be defined for display of Infobar in P3D
  • Renamed Menu AES Push to AES/GSX Push
  • Infobar text changed to “Follow AES/GSX Instructions”
  • Pushback: Distance set to minimum value = 9m
  • Menu CONNECTED FLIGHTDECK added

Sound:

  • New Nose Wheel Sound

Save and Load Flight Function:

  • It is now possible to save a complete flight (situation and aircraft state – including both MCDU settings) just with one click. Just use the FS-menu function to save as well as load the complete flight.
  • All missing data is now being loaded: CRZALT, flight phase, THS, THR RED/ACC , LDGCONF, flaps, ZFW, BlockFuel, V1, Vr, V2, TransAlt, DepTransAlt, FlxTemp, VAPP, MDA, MDH, QNH; RWYALT, RWYHDG, RWYGSANGLE; ADF1/ADF2, VOR1/VOR2/ILS1, RadialIn parameters.

Manuals:

  • Vol6 StepbyStep Guide:
  • WXR - Turbulences added (2.1.3)
  • Save and Load a flight (3.5)
  • MCDU – AIRCRAFT USER STATES: Deleted from MCDU2 menu (4.3)
  • Ground Crew Sound/Calls: Volume to menu added (4.6.1)
  • MCDU Menu – define FS - P3D Infobar set lower (4.6.2)
  • CL Config Menü AES Pusback ON/OFF and Infobar: GSX added (4.6.3)
  • AES/GSX und AFTER START CL: Timing aligned (4.6.3)
  • Connected Flight Deck (4.9)
  • Pushback: Distance set to minimum value = 9m (5.7.1 #89)
  • ECAM Instruction – BRAKE TOO HOT: Values changed to 150/100° (5.10 #149)
  • Explanations for the use of speedbrakes (5.21 #253)
  • Use of 2nd Autopilot (5.21 - #256)
  • Appr. Speed Restr. FINAL CL – Landing Memo – <160 kts added as condition 5.21 #259a)
  • VECTOR APPROACH and use of DIR TO / RADIAL IN for tutorial flight (6.)
  • Vol1 In FSX:
  • Added chapter on Connected Flight Deck
  • Several small changes
Link to comment
Share on other sites

Hmm sehr schade wegen dem Sound da er nicht, wie soll ich sagen astrein ist! Damit meine ich ab und an knistern und knacken! Dies wurde auch bestätigt und eine Überarbeitung angekündigt! Sehr seltsam...

Ich möchte anmerken das ich Tonstudioqualität besitze und alles meinerseits korrekt eingestellt ist! Viele Tests haben ergeben daß eben diese Knistern nicht immer aber manchmal auftritt, egal ob ich Cold and dark usw starte! Sobald die Triebwerke angelassen werden kommt es zu diesem Problem, aber eben nicht immer als würde ein WAV file nicht korrekt geladen? Was auch immer, bemerkt haben dies auch mehrere Forum User!

Max

Link to comment
Share on other sites

  • Aerosoft

FMGS/AP:

  • Magnetic Variation affecting radial fixed. -> Magnetische Abweichung in Bezug auf Radiale gelöst.
  • FIX INFO radius waypoint insertion fixed.-> FIX INFO Einfügen eines Radius-Wegpunktes gelöst.
  • Some HOLD problems fixed. -> Einige Probleme mit der HOLD Funktion gelöst.
  • INIT B/FUEL PRED TRIP/RSV/FINAL/EXTRA problems mostly fixed. -> INIT B/FUEL PRED TRIP/RSV/FINAL/EXTRA Probleme größtenteils gelöst.
  • Basic HOLD functionalities added. -> Grundlegende HOLD Funktionen hinzugefügt.
  • Radial In functionalities added. -> "Radial In" Funktion hinzugefügt.
  • Place/Distance Custom Waypoint ability added. -> Ort/Distanz Eigene Wegpunkte können nun eingefügt werden.
  • LOC APP problems fixed. -> LOC APP Probleme gelöst.
  • CD Leg misplacing fixed. -> Fehlerhafte Platzierung des CD Abschnittes gelöst.
  • PROG CRZ Page wrong MACH value in SELECTED fixed. -> PROG CRZ falsche Mach Zahl in "SELECTED" gelöst.
  • CTD when using OFFSET and ABEAM fixed.-> Kein Absturz des Simulators mehr bei Nutzen der FUnktion OFFSET und ABEAM.
  • Pseudo Arrows suppressed when in GS Mode. -> Pseudo Pfeile unterdrückt wenn im G/S Modus.
  • ATHR severe overshoot of target on level off fixed. -> Überschießen des ATHR beim ausleveln gelöst.

ND/WXR:

  • CTD fixes when using TERR ON ND/WXR. -> Kein CTD mehr beim Nutzen von TERR ON ND/WXR
  • Performance improvements in all modes. -> Verbesserungen der Performance
  • Errorlog enhanced: Filename was not passed correct to error log message if copying of „MCDUFPLData.txt“ to „MCDUFPLData.cpy“ should fail. -> Fehler-Log angepasst.
  • Ground clutter optics improved at all range settings. -> “Gound Clutter”(Terrain Radar) optisch verbessert.
  • Detection of TURBULENCEs integrated: (Erkennung von Turbulenzen eingebaut)
  • "WX" : normal precipitation detection (Erkennung von Niederschlag)
  • "WX+T" : normal precipitation detection + turbulence overlay (Normaler Niederschlag+ Turbulenzen)
  • "TURB" : turbulence only (Nur Turbulenzen)
  • "MAP" : optimized display of ground clutter, receiver sensitivity for precipitation is decreased, no turbulence info (optimierte Anzeige des “ground Clutter” keine Anzeige von Turbulenzen sowie verringerte Sensitivität des Empfängers für Niederschlag)
  • Improvement of precipitation/turbulence prediction. (Vorherhsage von Niederschlag/Turbulenzen verbessert)
  • WX display cone gaps in case of heavy system load fixed.
  • Possible stuttering prevented fixed. (Mögliches „stottern“ des Systems behoben)
  • Some error logging suppressed for normal operation. Will now only be output to log file when WXBackgroundScanProto=1 is set in AB_ND_GDI.ini. (Loggen von Fehlern ist jetzt mit dem o.g. Befehl möglich)

Modelling:

  • A321 Overhead FUEL Panel fixed. -> FUEL Panel bei dem A321 Overhead behoben
  • Most Click spot direction solved. -> Richtung der Click Spots behoben

FDE:

  • "Experimental" ground FDE now default. -> (Vorher experimentelles FDE ist nun Standard)
  • Updated ground friction model based on latest data/observations. -> Verbessertes Reibungsmodell an hand neuer Daten eingefügt
  • A319 IAE engine data modified with new data. -> Neue Parameter für A319 IAE
  • A319 and A320 IAE/CFM takeoff performance tweaked. -> A319 und A320IAE/CFM Leistung angepasst.
  • ENG AI IDLE N1 Modulation Added. -> Engine AI beeinflusst nun IDLE N1
  • Approach Idle Modulation Added. Erhöhter Idle im Anflug.

Diverse:

  • Lateral FD bar before NAV active fixed.
  • C Chord Master Warning silencer added.
  • Center Pump one sided feed leading to fuel imbalance. Einseitige Nutzung der Center Pumps führt zu einer Unausgeglichenheit der Tanks
  • APU fuel consumption of 130KG/H added. APU verbraucht nun 130KG/H.

Connected Flight Deck (CFD):

  • New feature, experimental. See Release Notes. -> Neues Feature. Für näheres in die Release notes schauen
  • FO Tiller Disc/Table enabled. -> FO Tiller kann nun verbunden/getrennt werden.

PFD

  • Display mistakes corrected / design enhanced -> Fehler auf dem Display verbessert, Design angepasst
  • Bitmaps replaced by Fonts (more clear picture) -> BMP wurden durch Schriftarten ausgetauscht (klareres Bild)

ISIS:

  • Display mistakes corrected / design enhanced (s.o.)
  • Bitmaps replaced by Fonts (more clear picture)(s.o.)

Checklist / Copilot:

  • ECAM Instruction – BRAKE TOO HOT: Values changed to 150/100° -> Anzeige auf dem ECAM von BRAKE TOO HOT auf 150/100°c geändert.
  • Before Takeoff CL accepts brake temperature of <150° - if brake fans are ON-> Before Takeoff CL akzeptiert nun eine Bremstemperatur von <150° wenn die brake fans an sind.
  • Approach Speed Restrictions - FINAL CL – Landing Memo – <160 kts added as condition -> Landing Memo funktioniert nur wenn unter 160kts.
  • AES/GSX und AFTER START CL: Timing aligned -> AES/GSX Zeiten an die AFTER START CL angepasst.
  • High Altitude Airports: LS engaged at transition altitude -> Hochgelegene Flughäfen: LS wird aktiviert beim passieren der TA

MCDU1:

  • Increased the user input processing performance in cockpit MCDU and in webserver (AirbusXConnect)
  • Optimization (performance etc) on interprocess communication with webserver -> Kommunikation zwischen Webserver und Computer verbessert.

MCDU2:

  • Added Volume Control for Ground Crew -> Einstellung für Lautstärke der Bodencrew hinzugefügt
  • Fix Reset CG Value to 26 when closing LOAD/FUEL Page -> Verhindern des Zurücksetzen des CG wenn die LOAD/FUEL Seite geschlossen wird.
  • Save / Load User States have been deleted because of new complete Save/Load function -> Neue Load/Save funktion wurde eingefügt.
  • FS used has to be defined for display of Infobar in P3D
  • Renamed Menu AES Push to AES/GSX Push-> Pushback Menü wurde umbenannt in AES/GSX
  • Infobar text changed to “Follow AES/GSX Instructions”
  • Pushback: Distance set to minimum value = 9m -> Pushback muss mindestens 9m lang sein
  • Menu CONNECTED FLIGHTDECK added -> Connected Flight Deck Menü wurde hinzugefügt.

Sound:

  • New Nose Wheel Sound -> Neuer Nose Wheel Sound

Save and Load Flight Function:

  • It is now possible to save a complete flight (situation and aircraft state – including both MCDU settings) just with one click. Just use the FS-menu function to save as well as load the complete flight.
  • All missing data is now being loaded: CRZALT, flight phase, THS, THR RED/ACC , LDGCONF, flaps, ZFW, BlockFuel, V1, Vr, V2, TransAlt, DepTransAlt, FlxTemp, VAPP, MDA, MDH, QNH; RWYALT, RWYHDG, RWYGSANGLE; ADF1/ADF2, VOR1/VOR2/ILS1, RadialIn parameters.

Manuals:

  • Vol6 StepbyStep Guide:
  • WXR - Turbulences added (2.1.3)
  • Save and Load a flight (3.5)
  • MCDU – AIRCRAFT USER STATES: Deleted from MCDU2 menu (4.3)
  • Ground Crew Sound/Calls: Volume to menu added (4.6.1)
  • MCDU Menu – define FS - P3D Infobar set lower (4.6.2)
  • CL Config Menü AES Pusback ON/OFF and Infobar: GSX added (4.6.3)
  • AES/GSX und AFTER START CL: Timing aligned (4.6.3)
  • Connected Flight Deck (4.9)
  • Pushback: Distance set to minimum value = 9m (5.7.1 #89)
  • ECAM Instruction – BRAKE TOO HOT: Values changed to 150/100° (5.10 #149)
  • Explanations for the use of speedbrakes (5.21 #253)
  • Use of 2nd Autopilot (5.21 - #256)
  • Appr. Speed Restr. FINAL CL – Landing Memo – <160 kts added as condition 5.21 #259a)
  • VECTOR APPROACH and use of DIR TO / RADIAL IN for tutorial flight (6.)
  • Vol1 In FSX:
  • Added chapter on Connected Flight Deck
  • Several small changes

Link to comment
Share on other sites

  • Aerosoft

Das gibt es! Zu finden entweder in deinem Shop Account oder unter support.aerosoft.com falls du ein BOX Produkt haben solltest.

Jonas

Link to comment
Share on other sites

Hallo zusammen,

in den Ausführungen über die Änderungen (von Scholli04, 13. April) wird auf zusätzliche Erklärungen im Handbuch (Vol.1) zum Connected Flight Deck hingewiesen.

Ich finde diese Änderung im frischen Manual, das ich mit dem SP3 bekommen habe, jedoch nicht. Habe ich nur Tomaten auf den Augen oder muss hier tatsächlich seitens Aerosoft noch nachgebessert werden?

Luftige Grüße

FS-Ikarus

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use