Jump to content

Add-On XML Structure Messed Up


HJMX

Recommended Posts

SimStarterNG latest version has completely messed up my add-on xml structure. After a long pause I wanted to give this program another try. WHAT A MISTAKE.

I've installed it in admin mode and always run it as admin. Only sim is P3Dv4. I've created some profiles where I only used different scenery sets. So far so good.

 

Then I also created two add-on xml config sets. One (=Default) where all my add-on xml scenery was active. Another (=MINIMUM) where most typical scenery were deactivated (FSDT, FlightBeam, Aerosoft, etc) I did not touch aircraft (A2A), AI addons (UTL) add-other non-scenery titles. Then I run a profile which disabled scenery according to my MINIMUM add-on.xml config set. Okay!  BUT, I COULD NEVER GO BACK!  When I assign my DEFAULT addon.xml config set (Where all titles are active) to a profile and I run this profile it does not bring back any add-on.xml titles.

 

Thinking that Uninstalling SimStarterNG would bring back my original set-up. NO CHANCE! Does this program not create backups?

 

I am deeply disappointed and I cannot express with allowed wording how I regret my decision to give this program another try.

 

Harry J. Martin.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Developer

Hi Harry,

 

are you interested in finding a solution for the issue above? I would like to help but we need to have a clear starting point therefore I asked if you've read the manual. I assume that a lot of things are getting clearer.

Please give a short ping if you should continue on this one. Thanks.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Pero,

 

z.Z. habe ich den Simtarter entfernt. Es war letztlich nicht so schwer die add-on.xml addons händisch wieder zu aktivieren. Ich musste nur die "Active=" Einträge in add-ons.cfg von "false" wieder auf "true" setzten. Dann war alles wieder okay. Das wäre ja eigentlich die Aufgabe des des Simstarters gewesen - Spätestens bei der Deinstallation.

 

Das Problem war ähnlich wie in dem Topic weiter unten "Auffälligkeiten ..." - Nur anders herum. SimStarter hat zwar meine add-on.xml addons deaktiviert, wenn ich aber wieder zurück auf "Default" wollte -  ein entsprechendes Profil lege ich immer an -  hat das nicht funktioniert. Die addons blieben deaktiviert, egal was ich probierte.

 

Ich melde mich wenn ich SimStarter wieder mal installiere.

 

Gruß, Harry

 

Link to comment
Share on other sites

  • Developer

Hallo Harry,

 

der SIMstarter NG kann bei der Deinstallation nicht den Zustand wieder herstellen, den der Sim hatte, bevor SIMstarter NG installiert wurde.

Aber nicht aus technischen Gründen, sondern, weil der Konfigdateien managed. D.h. würde ich das tun (was technisch durch das SimConfigBackup eine einfache Möglichkeit wäre), dann würden alle Änderungen dazwischen verloren gehen.

 

Ich habe gestern Abend in einem Livestream SIMstarter NG vorgestellt. Vielleicht hilft Dir dieser, die Funktionen besser zu verstehen. Dort sieht man auch, dass die Funktion mit den add-on.xml grundsätzlich funktioniert. Es könnte aber z.B. durch eine fehlerhafte add-on.xml Deinerseits zu Problemen kommen - und natürlich ist auch diese Software nicht davon befreit, noch Bugs zu haben.

 

Wenn Dir das nächste Mal etwas komisch vorkommt, melde Dich gerne, poste ein DebugPack und beschreibe, was genau Du wann erwartest. Du kannst im Forum sehen, dass hier nahezu alle Probleme i.d.R. in kurzer Zeit gefixed sind. Oft stelle ich sogar kurzfristig eine BETA Version zur Verfügung.

 

Happy landings.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use