TheCookieMonster

Testers Airbus A330
  • Content count

    294
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

53 Excellent

About TheCookieMonster

  • Rank
    loves cookies
  • Birthday June 16

Contact Methods

  • Skype
    delta_166

Recent Profile Visitors

1891 profile views
  1. Update German Airports 3 - Hamburg

    Confirmed, this is indeed a problem.
  2. Fixed years ago - it's back again with 1.25, especially bad for flights in the US.
  3. Flaps AS Bus

    Was in den Videos zu sehen ist, kann man nur schwer sagen. Auch gibt es je nach Flugzeugtyp und Triebwerksvarianten unterschiedliche Gradzahlen für die einzelnen Klappeneinstellungen. Mach doch mal ein AS Airbus 1+F Bild (und eines mit F2) und vergleiche das dann mit Startvideos. Du wirst bestimmt eines finden, bei dem es genauso aussieht wie auf dem F1+F Bild aus deinem Sim.
  4. TakeOff Geschwindigkeit B737 von PMDG

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLeOYOP30zvqI81vX1qERZFPqbVjcUAC-M Deine Schilderungen klingen nicht so, dass du weißt, was du da machst.
  5. Air Conditioning fix

    Great, I'll bookmark this topic...
  6. Solved Approach Phase

    I'd assume the worst case - which is tailwind. E.g. RWY05, VRB05, I would put in 230/05.
  7. Reliable route planners?

    This thing is rubbish, don't use it. This is the way to go for the United States. For Europe use EuroFPL, IVAO Route Database, vatroute or EDI-GLA. (in that order) To calculate the route then, PFPX or simbrief can be used. (AIRAC cycle should match the Airbus) Also check out this website for SID/STAR/ILS and Aerodrome Charts in the US: https://skyvector.com/airports
  8. Sacramento performance

    A friend of mine had the same issue, disabled all apron clutter, apron vehicles and car parks and the performance went up to satisfying levels.
  9. CFMU "taugt nichts" bei PFPX?

    Weil es zum Thema passt:
  10. IVAO FPL export errors

    Another problem is "Endurance=0000", which only happens if you export AFTER release. If you export the data after computation and before release, the correct value is filled in.
  11. CFMU "taugt nichts" bei PFPX?

    Diese Zeiten sind zum Glück vorbei.
  12. CFMU "taugt nichts" bei PFPX?

    Was? Das habe ich in viel zu vielen Stunden noch nie erlebt. Dass jedoch "Müll-Routen" von Asalink-Routefinder, dem PFPX-Routefinder oder veralteten Datenbanken bei den Lotsen abgelehnt werden dagegen schon und kann dies auch 100% verstehen. Die Schritte zur validen Route sind in Europa doch relativ simpel (wo auch sonst, in den USA gibt es kein CFMU... ): 1. Route aus guter Quelle (z.B. IVAO-Routendatenbank, vatroute, EuroFPL) suchen 2. in PFPX einfügen und "build route" drücken 4. Compute 5. fertigen ATC-FPL erneut in PFPX auf CFMU-Validität prüfen und ggf. per "Edit" manuell zurückeditieren (PFPX kann z.B. invalide SPD/LVL-Gruppen eingefügt haben oder die Route unbefugt verändert haben) 6. Release 7. Export in IVAO/VATSIM-Format 8. in IVAP/vPilot importieren 9. Im Online-Client falls vorhanden die falsche Speed/Level Gruppe VOR dem 1. Wegpunkt der Route entfernen und je nach Land SID/STAR wieder eintragen Nur um nochmal die Begrifflichkeiten klarzustellen: Valide bedeutet "von der Eurocontrol CFMU-Validierung akzeptiert" Valide bedeutet nicht "vom PFPX-Routefinder generiert" Keine Software der Welt erstellt von Haus aus 100% CFMU-valide Routen.
  13. Connected Flight Deck on IVAO

    Just a short note for VATSIM using vPilot, this is even simpler than IVAO: 1. Master connects as usual and sends a flightplan 2. Slave makes sure, that the "Observer" checkbox is enabled and connects with a similiar callsign like Master, e.g. Master DLH123, Slave DLH123A
  14. Connected Flight Deck - Big delay for Slave

    I will try those ASN workarounds then and report back.
  15. Connected Flight Deck - Big delay for Slave

    I have the same problems with every version so far, lateral position is delayed while vertical position is sync. (which results in too low and early touch downs for the FO). Every other multiplayer flying, be it BMS 4.33 (real close up formations) or FSX default shared cockpit, works without any problems.