BernhardS

Members
  • Content count

    225
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Good

About BernhardS

  • Rank
    Flight Student - Crosscountry
  • Birthday 11/07/57

Contact Methods

  • ICQ
    0
  1. Mega Airport LEBL Prof, Helligkeit P3Dv4

    Ganz so schlimm wie im obigen Screenshot ist es bei mir nicht, aber es ist definitiv viel zu hell. Im Übrigen spielt es (bei mir) keine Rolle, ob HDR on oder off ist. Der Helligkeitsunterschied ist minimal. Bernhard
  2. Mega Airport LEBL Prof, Helligkeit P3Dv4

    Abgesehen von dem nachts teilweise zu hellen Apron finde ich den Airport übrigens super gelungen. Texturierung, Modelle, fps sind alle wunderbar und das umgebende mitgeliefernde Gelände mit vollständigem Autogen ist ja wirklich riesengroß. Vielen Dank für diesen wunderbaren Airport. Bernhard
  3. Mega Airport LEBL Prof, Helligkeit P3Dv4

    Genau............. das gleiche Problem habe ich auch. Trotz dyn. Beleuchtung sind die Flugzeuge relativ dunkel angestrahlt, während der Apron extrem hell leuchtet. Das sticht sich total (P3DV4.1). Im Gegensatz dazu passt es bei Mega Airport Heathrow optimal, dort ist alles viel ausgewogener beleuchtet. Bernhard
  4. Runway really bright lights. Is it normal?

    With my settings this is London Heathrow: and with the same settings Stuttgart: That's a significant difference. So it depends mostly in the creating or the sort of the ground.bgl. Those much too bright apron, taxiway and runway are also the same in Frankfurt. Bernhard
  5. Runway really bright lights. Is it normal?

    Oliver, he says that the ground is much to bright during night. apron and taxiways shine very bright, although there is no light source. If you look at the new EGLL Pro there it is much better, only those ground parts are bright where a light source is. Your texture fixes don't change the ground. Bernhard
  6. Solved Twin otter extended and F1 GTN

    I have purchased the Twin Otter a long time ago. But I would pay with pleasure an extra fee for an upgrade of the Twin Otter with integration of the wonderful GTN 750. Bernhard
  7. Malaga Installer don't ask for SODE

    The patch for the non-installed SODE jetways works for me without any problem. Thanks
  8. Mega Airport Prague - advisory thread

    Sorry to say this: It would be best to never ever change files in the autogen folder!!!!!!!! That's all shit, coz there is no standard in changing this files and it's impossible for a user to keep files up tp date in this folder. Every developer change things here at whim without thinking about the consequences. Bernhard
  9. Hallo Oliver, vielen Dank für das neueste Update zu AES. Bei der neuen Zürich 2.0 Version habe ich allerdings Transparenzprobleme mit den Jetways. Ohne AES ist alles ok. Es passiet sowohl mit DX9 als auch DX10. Bei den ausgefahrenen Jetways ist übrigens alles ok, die Probleme existieren nur bei den zusammengeschobenen Jetways. Bernhard
  10. Solved Twin otter extended and F1 GTN

    +1 for GTN integration!
  11. Unrealistic Tinted Windows

    I have the same opinion as "kannwar". The human eye in reallife has great abilities to compensate "faults" in windows, as tint or dust. After some time human eyes doesn't see those things, they blend them out. But the monitor doesn't have such ablities, so excessive tint is always a problem and it doesn't makes simflying more real, but it makes it more unpleasent. A bad example is the Do27 of Marcel Felde. The windows are so much tinted (maybe coz of the aging of the plastic material of the windows), that it is (for me) very unpleasent to fly the plane. So I changed the texture to delete those tints. For sure the human eye can wipe of most of those tints in the real aircraft. So it would be a good option to disable excessive tinted windows! Bernhard
  12. Simwings Canary Islands X

    Thorsten, the photoscenery of VFRFrance design group for the western part of the côte d'azur is now availible. It's called PACA Vol. 2 and includes the scenery around the city of Marseille and its airport. It looks very good and is made with 1m resolution. But they defined the airport altitude to 9.85 feet with their mesh and their AFCAD. And this is against the altitude of MS-standard altitude of LFML which is 74 feet. But 9.85 feet seems to be the real-world altitude of LFML! So I hope, that SimWings will now finish their MarseilleFSX . Bernhard
  13. VFR Germany

    Also ich will mal kurz ein paar Hinweise geben: VFR Germany hat natürlich keine Nachttexturen und nur Sommertexturen. Für mich jedoch kein Nachteil, denn 1. finde ich im Winter fliegen (mit fast weissen Texturen) öde und langweilig, brauche ich zudem Frühling und Sommertexturen nicht (warum denn??) und 2. fliege ich nur tags. Sollte ich unbedingt nachts fliegen, dann schalte ich eben VFR Germany aus und hab die Standard MS-Nachtexturen, nachts sind eh alle Katzen grau und von der Foto-Szenerie sieht man nachts nix. VFR Germany hat ehrlich gesagt schlechtere fps als MS-Standard. Normalerweise haben ALLE Foto-Szenerien bessere fps als MS-Standard. Warum das bei VFR Germany nicht so ist, weiss ich nicht. Das Autogen von VFR ist ja auch wirklich dürftig, warum die fps runtergehen............keine Ahnung !! Die VFR Germany Texturen sind in weiten Teilen sehr grünstichig. Man hat leider bei der Produktion der Reihe versäumt, vernünftige Filterungen durchzuführen, um eine bessere Farbgebung zu erzeugen. Wenn man sieht, was die CHPro für die Schweiz und die FranceVFR für Frankreich darstellen können, dann ist VFR Germany hier leider zweitklassig. Jedoch muss man natürlich auch zugeben, dass CHPro und FranceVFR wesentlich höherpreisig sind. Man sieht, VFR Germany hat schon Macken, die man beachten und akzeptieren muss, aber........................ich würde NIE mehr in Deutschland mit einer UTX oder GEX Szenerie mit einem GA-Flieger unterwegs sein, denn LandClass-Landschaften sind ja sowas von öde und langweilig................ !!!!! Die überflogene Landschaft hat ja mit der Realität aber auch garnix gemeinsam.............!!!! Darum akzeptiere ich notgedrungen die VFR Germany Macken, fliege dann aber auch über eine reale Landschaft. Wenn jemand aber absoluten Realismus will (und genug Geld übrig hat), dann kauft er sich für die Schweiz die CHPro, Aerosoft Zürich, DreamTeam Genf und die FlyLogic-Kleinflugplätze. Dann hat er Wintertexturen und Nachtbeleuchtung, hat tolle Farben, sehr gute fps, eine atemberaubende Alpen-Landschaft und wunderschöne große und kleine Flugplätze. Bernhard
  14. Friedrichshafen X

    Ich hab den AccPack und hab das gleiche Probem mit den ILS-Frequenzen. Somit scheints wohl an dem Unterschied SP2-AccPack zu liegen? Bernhard
  15. Simwings Canary Islands X

    Thorsten, release dates are not announced yet. They showed lots of preview-shots of PACA 1 which covers the eastern parts of the Côte d'Azur. The western part (PACA 2), which will include Marseille is also shown in first pictures. Maybe it takes about 3 months, til it is finished. But that's my pure guess. The problem with the first version was, that your Marseille airport was made for the standard FS-altitude of Marseille, which MS defines in a wrong way too high. The photo scenery of VFRFrance layed Marseille in the real altitude, so your AFCAD and FVRFrance-mesh were not real compatible to eath other. But coz VFRFrance is also developping their own Marseille-airport, unfortunatly I don't think that you will get any help from them :-(. That's a shame, espiacely coz their recent airports, like Basle-Mulhouse and Strasbourg are of a very low standard and in no way comparible to SimWings-products. But on the other end their photosceneries are first class and their recently released Rhone-Alpes phototextures and mesh are a dream. Bernhard