pmb

Members
  • Content count

    226
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

36 Excellent

About pmb

  • Rank
    Flight Student - Crosscountry

Contact Methods

  • ICQ
    0
  1. EDDF - auch Lob muss sein

    Ich schließe mich an. Ich habe schon immer gesagt, ich bin gern bereit, für nativ angepasste Versionen mit neuen Features einen angemessenen Aufpreis zu zahlen. Das ist hier der Fall. Als ich gestern zum ersten Mal vom neuen EDDF (zugegeben in einer kleinen Maschine) gestartet bin, war ich einigermaßen baff. Mein Monitor läuft mit 30 Hz, Prepar3d4 mit VSync an und die 30 fps hat der Simulator gehalten. Das habe ich in EDDF noch nie erlebt. Ich für meinen Teil bin gern bereit, für weitere aktualisierte und optimierte Mega Airports/German Airports in diesem Umfang zu zahlen. Früher gab es den kostenpflichtigen Upgrade-Service bei Aerosoft ja auch, nur musste man da noch CDs hin- und herschicken, dass muss man zum Glück nicht mehr. Viele Grüße, Michael
  2. Napoli and Autogen

    I had this Napoli issue, too. This is certainly a good solution, I have been using the Autogen Merger before for other sceneries, it's a real gift. Thank you, Bob. Kind regards, Michael
  3. Keine Einsicht mehr!

    Haha, OP = Original Poster Viele Grüße, Michael
  4. Keine Einsicht mehr!

    Ich muss hier dem OP ebenfalls deutlich widersprechen (und nein, ich arbeite nicht für AS). Du hast den A318 für den Prepar3d3 gekauft. Da läuft er nach wie vor. Mehr war nie versprochen (und wie sollte auch, niemand kann die Features künftiger Prepar3d-Versionen vorhersagen). Aerosoft ist für meinen Geschmack etwas langsam mit den Anpassungen, aber die Preise sind durchaus fair. Ich habe bereits einen ganzen Stapel Updates bekommen (z.B. die ganzen Norwegen-Airports), ohne einen Pfennig zu bezahlen. Soweit ich weiß, verlangt AS nur Geld, wenn ein Großteil neuer Code verbaut ist. Das ist fair, zumal es selbst dann für Bestandskunden oft noch Updatepreise gibt. Viele Grüße, Michael Nur am Rande: Man kann sich auch in Foren anständig ausdrücken.
  5. What can I use for AI in P3D V4?

    Yes you do. From their forum (see the link above): The price of UTLive is the same as UT2 ($44.95). You can download one of the coupons below to receive a discount if you are an existing UT2 customer. This is more than a 33% discount off the full version price. Kind regards, Michael
  6. What can I use for AI in P3D V4?

    A lot of people use UTLive, the successor of famous UT2. It's some kind of Early Access and still has some flaws (depending on what you expect.) It's only available from the Flight1 forum, at present: http://ultimatetraffic.flight1.net/forums/forum_posts.asp?TID=14653&FID=13&PR=3&title=ultimate-traffic-live-soft-release-available. (And, no, it's NOT "Live".) I often use this under Prepar3d4. Another good choice is PSXSeecontraffic http://www.lekseecon.nl/PSXseeconTraffic.html. This one is actually "Live" (with all pros and cons you can learn from the forum) and works for Prepar3d4 as well. It's free but requires a 10$/yr subscription for the live server access. Installation needs a bit care, just follow the manual to the point. This does not come with AI planes itself, but you can use the ones you have from another program like UTLIve or UT2. I find it real fun to see planes depart and land the way they do in real-time. MT6 is said to work as well (except the communicator), but I am a bit in doubt on its future. Plus, it likes to eat away even more fps than the other two (depending on settings, of course). Kind regards, Michael
  7. Auf einen Knopf aus den Staaten habe ich nicht gehofft, daher deutsch , aber mit dem Forum hätte ich aufpassen müssen. Danke fürs Verschieben, Michael
  8. Hallo, ich hoffe, es verstößt nicht gegen die Forumregeln: Hat jemand (vielleicht nach Umbau auf Boeing/Airbus-Hebel) einen schwarzen (Throttle-)Knopf des Saitek Throttle Quadrant übrig? Ich habe so einen Umbau gemacht, bin aber nicht glücklich damit: Die Hebel sind zu schwer, ich weiß es gibt dafür Moddinganleitungen, aber ich habe keine Lust, in den Eingeweiden des Quadranten zu wühlen. Leider ist mir *nur* der schwarze Originalknopf abhanden gekommen. Ich zahle natürlich gern dafür und übernehme auch die Versandkosten. Anfrage bei dem *umständlichen* Logitech Supportsystem ist nicht unerwartet unbeantwortet geblieben Herzlichen Dank, falls mir jemand helfen kann und viele Grüße, Michael
  9. Meine klare Empfehlung: Version 4. Keine OOMs (Out-of-Memory-Fehler), da 64 Bit. Außerdem bessere Performance, auf guter Hardware sogar deutlich bessere. Weiter entfällt der leidige sehr kurze "Autogen-Radius". Zudem wird es weiterentwickelt, da bist Du am Anfang des Zyklus dabei und kannst alle Neuerungen genießen. Die Addons werden kommen, einen ganzen Teil gibt es ja schon: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NqrnrO-LOna7TWBYwC2PNfqlFrlyUNRa0E2VLkwpK1o/edit#gid=1423092427 Es hängt natürlich etwas von den Interessen ab, ob Schwerpunkt Szenerien oder Flieger. Flieger dauern etwas länger, da die Anpassung an 64 Bit aufwändiger ist. Aber auch hier ist Bewegung drin, Carenado/Alabeo sind sehr fleißig, PMDG ebenfalls, die Aerosoft-Busse sind für August in Aussicht. ORBX hat schon die Regionen aktualisiert, die Flugplätze werden folgen, wenn sie objectflow für Prepar3d4 getestet haben. Den Stand bei Aerosoft siehst Du in dem Banner oben. Viele Grüße, Michael
  10. Dovetail Flight Sim World

    I keep hearing this from time to time but I can't agree. If you like to go with Steam, there are choices like FSX:SE, XP11, and AeroflyFS2. All three have easy to handle and state of the art interfaces now. All three allow you to just start a free flight at an airport of your choice (AeroflyFS2 within the limits of the default scenery). FSX has plenty of books/tutorials available, XP11 comes with an excellent manual and AeroflyFS2, while not comparable to the first two, has an introductory tutorial, too. All three come with sort of in-game flight schools, if I am not mistaken. All three provide a remarkable choice of default planes, contrary to FSW with just a handfull of Pipers right now. The letter two are 64 bits and are extensible ad infinitum, should you want to go that way later. Why should a beginner choose FSW, even more as it's in its infancy and still bug-prone? Kind regards, Michael
  11. Dovetail Flight Sim World

    Including AeroflyFS2? Thanks and kind regards, Michael
  12. Dovetail Flight Sim World

    I own FSW since day 1 (and owned FSc before). I wouldn't call it actually that bad. Its scenery looks perhaps even better than Prepar3d out of the box. But who cares? I have a fully stuffed Prepar3d4 which is miles ahead on scenery, available aircraft, all sort of 3rd party support etc. Plus DT has a very bad track in my tally. I took part in early DTS discussion topics on Steam. Me and others were not found worth any sensible reply from that DT Martin despite providing pages over pages (500, if memory serves me right) of input. Then they tried to make quick money with Flight School, which I could only call "ugly" after playing it for 2 hours or so. Didn't they notice the shaders were completely wrong? Add the flawed AVSIM questionnaire, which was dysfunctional from the beginning and even in later versions clumsy. Now, they're still not there, but - after speaking for 3 years on the project - start an EA game which according to them will need a long time to mature. This might be a clever approach if they were alone. However, LM and LR will certainly not wait for DT to arrive. When FSW will reach a status comparable to Prepar3d4 and XP11, LM and LR will be lightyears ahead again. I don't see a way for DT to catch up given their present pace. The meander course of 3rd party support was already touched upon and is still not quite clear to me. Sorry for sounding a bit harsh. Initially, I had quite some hope for this, but based on the present state and the record I find this whole project just lacks professional management. AeroflyFS2, EA on Steam as well, has certainly a long way to go either. However, they have one big advantage: They are just different from Prepar3d as well as XP. FSW, in its present state, appears to many users (glance through the Steam forums) as kind of a downscaled FSX. Who need this? Kind regards, Michael
  13. Thanks for the quick reply, a sure purchase for me. Michael
  14. Looks really pretty. Will it play nice with FTX OpenLC EU? Thanks and kind reagrds, Michael
  15. Once more: I am really excited to see Aerosoft being determined to bring my old friends - in this case Aspen - to shine in Prepar3d4. Kind regards, Michael