Hoffie3000

Members
  • Content count

    59
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About Hoffie3000

  • Rank
    Flight Student - Airwork
  1. Hallo, das von Dir geschilderte Verhalten ist aber quasi das natürliche Verhalten, wenn das Flugzeug unter Windeinfluss kommt. Der Wind auf die Heckflosse drückt dann das Flugzeug von der geraden Spur weg. Beim Taxiing ist das eigentlich gering und wird mit dem Bugrad ausgeglichen, aber Seitenwindlandungen können schon ziemlich herausfordernd sein und bedürfen einiger Übung. Einen Reibwert direkt in FSX einstellen geht nicht, dazu müsste man im jeweiligen .air-File jedes Flugzeuges die Änderungen vornehmen. Das ist ziemlich komplex und eine Wissenschaft für sich.
  2. CRJ 700/900 folgt nicht der FMS Route

    Hallo, welchen Flugsim benutzt Ihr eigentlich? Mir scheint, dass Prepare V4 deutlich kritischer auf die Bugs der CRJ´s reagiert. Ich fliege mit dem FSX/SP2 und seit Version 1.0.1 hat sich das Abfliegen eines Flugplanes deutlich verbessert, nicht perfekt, aber doch deutlich besser. CTD´s hatte ich noch gar nicht. Da die SID´s in EDDF mit dem Navigraph-Datensatz nicht vollständig im FMC angezeigt werden, fehlende Waypoints mussten manuell eingefügt werden, bin ich wieder auf die mitgelieferten Navdatapro von Aerosoft umgestiegen. Wenn man sich die SID-Daten beider Nav-Quellen ansieht, erkennt man, dass die erforderlichen Daten zwar vorhanden sind, aber die Navigraph-Daten eine etwas anderen Datenstruktur haben. Es sieht für mich so aus, als ob das CRJ FMS damit Schwierigkeiten hat.
  3. Hello Randall and Dave, thank you for your replies. I still use the Microsoft FFP2 - Joystick without FSUIPC Settings and this stick works fine with all other Aircrafts (PMDG, Aerosoft Airbus, Dash400, ec). All operations with the CRJ´s like taxi, take off, manuell flights, enroute, works also fine exeption is this little moment if the rear gears touch the runway. If the front gear touch the runway I get back control over steering. The toughts I have are: You can AP engage only if Yaw-Damper is active. If you disengage Yaw-Damper first AP disconnect automatic. But if you disconnect AP first Yaw-Damper not disconnect automatic.
  4. Hello, just thre questions about the CRJ´s. Vers 1.0.1 FSX/SP2 If I disable AP during Approach the Yaw-Damper is still active and this causes problems to aline the aircraft at the centerline during crosswind landing. The Rudder with active Yaw-Damper don´t have any influence at that moment if the rear gears touch the runway. So it´s difficult to hold the plane at the runway. Ok, I know this issue now and switch off the Yaw-Damper manuell but should this be not automatic if I disengage AP? Overall I think the new version of the CRJ´s better follows Flight Plans, but there still some oddities. During performing a flight from EDDF to LIEO the TOD was far away from correct. TOD was displayed at ODINA, more as 300nm away from LIEO. Is this a result of the Airspace over Italy were I can use DCT over FL335 and FMS don´t found better matched waypoints? At time I see TOD´s only together with waypoints never between two waypoints. In that picture you can see the distance to RIDAR with 510nm or is there a missing decimal point? In NAV-MFD the distance is 6nm.
  5. CRJ 700/900 folgt nicht der FMS Route

    Hi, das ist ein bekannter Fehler der im Englisch sprachigen Forum ausgiebig behandelt wird. Wir alle hoffen, dass mit der neuen Version (wird heute oder morgen erwartet), dieser und weitere Fehler behoben werden. Grüße
  6. SIDs/STARs

    Hi, based on your pictures it seems that your FMS has not an actual Navdata-Set. Current is AIRAC 1709 In that AIRAC for example STAR TIMB4B is in but not longer a TIMB3E exist.
  7. Hello, I remarked some missing SID-Waypoints into the CRJ-FMS in SID´s for EDDF. The question is, is there a failure into the Navigraph-Data structure or has the CRJ-FMS problems with that kind of structure? As an example for the problem I´ll show the MARU5E SID for Rwy07C. If you choose Rwy and after that the MARU5E SID than you will see only two waypoints. SID,MARU5E,07C,4 CA,0,67.0,2,800,0,0,0,0,0,0, CF,DF139,50.056867,8.637000,0,FFM,356.9,0.2,68.0,2.1,0,0,0,0,0,0,0,0, TF,DF146,50.100339,8.634053,0, ,0.0,0.0,0.0,0.0,2,2000,0,0,0,0,0,0, But this is not the complete SID. They should end at MARUN. Here you find the rest of the missing waypoints but the CRJ-FMS don´t show them. SID,MARU5E,ALL,5 IF,DF146,50.100339,8.634053, ,0.0,0.0,2,2000,0,0,0,0,0,0, TF,ODAGA,50.326689,8.618878,0, ,0.0,0.0,0.0,0.0,0,0,0,0,0,0,0,0, TF,TESGA,50.444900,8.618872,0, ,0.0,0.0,0.0,0.0,0,0,0,0,0,0,0,0, TF,ALIDI,50.721683,8.657825,0, ,0.0,0.0,0.0,0.0,0,0,0,0,0,0,0,0, The original NAV-Data from Aerosoft show the correct SID with all Waypoints. SID,MARU5E,07C,4 FA,RW07C,50.03261667,8.53463056,0,FFM,250.2,4.1,68,2,800,0,0,0,0,0,0, DF,DF139,50.05686667,8.63700000,0, ,0.0,0.0,0,0,0,0,0,0,0,0, TF,DF146,50.10033889,8.63405278,0, ,0.0,0.0,0,0.00,2,2000,0,0,0,0,0,0, TF,ODAGA,50.32668889,8.61887778,0, ,0.0,0.0,0,0.00,0,0,0,0,0,0,0,0, TF,TESGA,50.44490000,8.61887222,0, ,0.0,0.0,0,0.00,0,0,0,0,0,0,0,0,5.0 TF,ALIDI,50.72168333,8.65782500,0, ,0.0,0.0,0,0.00,0,0,0,0,0,0,0,0,5.0 TF,MARUN,50.82116667,8.67194167,0, ,0.0,0.0,0,0.00,0,0,0,0,0,0,0,0,5.0 TF,MARUN,50.821167,8.671942,0, ,0.0,0.0,0.0,0.0,0,0,0,0,0,0,0,0, Regards, Wolfgang
  8. Richtige Auflösung

    Eventuell könnte das helfen. Bitte mal das Menü der fsx.exe mit Rechts-Klick öffnen und wie auf dem Bild den Haken setzen. Gruß, Wolfgang
  9. How do you execute the DIR process? Have you push "EXEC" after selection the next DIR waypoint? DIR works for me at time better as the NAV-Mode
  10. Blocks do not come off - 1.0.0.5

    I don´t understand your Problems really. After some hours learning preparing and flying the CRJ´s I´m really shure that most problems come due not reading the manuals carefully. Near all problems with unclickable spots, switches, or yoke hidden can be avoid if you load first, as mentioned in AOM Part1/Loading the CRJ, a default plane with running engines and after that loading the CRJ´s. Do not use the free flight menue direct or you get some unexepected Trouble.
  11. Ground Friction Question

    Hi, take a look at Dave´s Option page. Switch to second page. There is a entry "USE GROUND FRICTION TWEAK". Disable fixes the issue i had with accereration on ground and idle thrust. It worked for me in FSX/SP2.
  12. Hi, die fsx.cfg sieht wirklich ordentlich aus - keine wilden Tweaks Lässt sich im Inspektor noch die Anisotropic Filter Optimization und Anisotropic Sample Optimization einschalten? Gruß
  13. @maurice Kannst Du die fsx.cfg mal anhängen? Eventuell in .txt umbenennen. Gruß, Wolfgang
  14. LEPA

    ahh, zu spät gesehen. Ist ja x-plane
  15. Arbeitsspeicher voll-Ton ausschalten

    Hallo Robin, Windows gibt keine Warnung raus, aber wenn Du FSUIPC benutzt wird diese Dich mit diesem Warnton darauf hinweisen, dass Du noch ca. 250MB VAS übrig hast. Letzte Gelegenheit den Flug zu speichern. Abschalten kann man diesen in der FSUIPC.ini unter: OOMcheck=Yes (das ist die Standardeinstellung) ; statt Yes auf No umstellen. Wolfgang