Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/15/18 in all areas

  1. 2 points
    Ahh well if you feel we are not even in the ballpark of reality, I think that no matter what we do we;ll never be able to satisfy a person with advanced knowledge as you clearly have. It could simply be that this is not a product for you. No problem, we can't satisfy everybody with every product. You clearly are not very interested in the cockpit as a working environment and more in the working fo the systems. For us those are a tool, not the goal. We want to simulate flying an Airbus, not an Airbus. To do so we need a good aircraft and we believe we have. Our MCDU (which we feel is extremely important) for example is far more complete than any of our competitors. Also the fact we feel that a two person cockpit is one of our express goals makes our product rather realistic in our eyes. Flying an Airbus in your own is totally unrealistic, removes a large part of what makes a pilot (crew coordination). It's like using the building ATC, no serious simmer does that as it is silly and unrealistic. If you only see the simulator as 'systems simulator' that you can experiment with that makes sense. If you use it to simulate what pilots do it is serious flawed. However we have explained many times what has changed or redone in the parts you mention. It could be you missed those posts. It should be easy to find those with a search.
  2. 1 point
    Hallo zusammen! Ich möchte Euch gerne eines meiner aktuellen Projekte vorstellen. Es handelt sich um den in Hessen bei Marburg gelegenen Flugplatz Bottenhorn (EDGT). Anlässlich der im letzten Jahr stattgefundenen Flugsimulatorkonfernenz in Paderborn, hatte der Kollege Ryan den Wunsch geäußert, den in der Nähe zu seinem Wohnort gelegenen Flugplatz Bottenhorn zu erstellen. Eigentlich war Bottenhorn längst fertig, hätte aber so wie er war nicht veröffentlicht dürfen. Nachdem wir (Ryan und ich) diese Hürde genommen und ein Luftbild gekauft haben, wurde das Projekt neu gestartet. Während das Luftbild-Thema abgearbeitet wurde, nämlich die Erstellung der Jahreszeiten der Luftbildvariationen, müssen derzeit noch einige 3D-Objekte erstellt werden. Hierbei gilt es die immer kürzer werdende To-Do-Liste nach und nach abzuarbeiten. Hier ein paar Bilder aus dem aktuellen Entwicklungsprozess ... Bild 1: Die Piste in Bottenhorn wird ein natürliches Gefälle bekommen, die Szenerie bringt ein eigenes 1m Höhenmodell (Mesh) mit. Bild 2: Blick von Unten nach Oben Bild 3: Die jahreszeitlichen Variationen des 15cm/px Luftbild Bild 4: Bottenhorn in der GIS-Software - hier die Autogenvegetation in Form von Punktfeatures Bild 5: Bottenhorn Hauptgebäude im Vier-Sichten-Layout Bild 6: Vorschau dynamischer Lichter in der 3-D Software Bild 7: Im kontrastreichen Gegenlicht wirken die heraus gearbeiteten Details sehr gut Bild 8: Das Hauptgebäude hat zirka 8.000 Polygone und wird durch 3 Texturen a 2048x2048px dargestellt Bild 9: Zu gut wie jedes Detail wurde herausgearbeitet: Fensterläden, Dachrinnen/Fallrohre, Strahler etc Bild 10: Statische Autos, Mülltonnen und die neue Terrasse wirken hier zusammen Copyright Orthophotos: (c) 2017 Amt für Bodenmanagement Marburg Danke Ryan für die vielen tollen Fotoaufnahmen!
  3. 1 point
  4. 1 point
  5. 1 point
  6. 1 point
    Hallo Homerun, ein ähnliches Problem hatte ich mit der B1900D. Zumindest bei mir hatte es damit zutun, dass der Kurskreisel nicht richtig „synchronisiert“ war mit dem Magnetkompass. Bei der kleinen Cessna bekomme ich wenigstens den Hinweis, dass ich den ausrichten muss. Hier mal der Link zum Post: http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/130721-b1900d-probleme-beim-autopilot/ Interessanter Weise trat das Problem wenig später auch bei der ERJ 175 auf. Scheinbar also eben nicht nur bei kleinen Maschienen. Ich finde es nach wie vor bei den größeren Maschinen nicht nachvollziehbar, aber seitdem richte ich vor jedem Flug alles nach Norden aus und dann gehts?! Vielleicht hilft es Dir ja auch?! Gruß Kai
  7. 1 point
    As this new Style of Activation of Airport Addons (add-on.xml) will show us some issues on some customer P3D V4 Installations, so we need to finetune this tools at the moment. To have a central point to store the newest Version and have better overview for the customers, we list them here for now. As long as there is not a special note related to the updated version, just replace the EXE file in the mainfolder of the related addon, by that one in the zip you can download here. If your installed tool have the revision number in the headline (see in red field below), your Tool is uptodate. Mega Airport Berlin Brandenburg Professional (EDDB) Revision: 4 EDDBConfig Rev 1.00.4.zip Here updated: 2018-03-11 17:00h UTC Latest Installer Version: 1.01, Configtool 1.00.4 included since 2018-03-27 German Airports Dortmund Professional (EDLW, part of Aerosoft Approaching Dortmund) Revision: 3 EDLWConfig Rev 1.10.3.zip Here updated: 2018-03-11 17:00h UTC Latest Installer Version: 1.10, Configtool 1.10.3 included since 2018-03-27 German Airports Stuttgart Professional (EDDS) Revision: 2 EDDSConfig Rev 1.10.2.zip Here updated: 2018-03-11 17:00h UTC Latest Installer Version: 1.10, Configtool 1.10.2 included since 2018-03-27 Sim-wings Balearic Islands - Mallorca Professional (LEPA) Revision: 2 LEPAConfig Rev 1.00.2.zip Here updated: 2018-07-17 12:30h UTC Latest Installer Version: 1.00, Configtool 1.00.1 included Professional Scenery Addon's not listet here, will have no issues with the Configtools or not use the new system yet. In this case the Tools in the Installer have the newest level.
  8. 1 point
    Are there any news about the release?
  9. 1 point
  10. -1 points
    AirAsiaIndia VT-APJ 'KABALI' A320
  11. -1 points
  12. -1 points
    IndiGo A321 Fictional Get it here ==>
  13. -1 points
    Wie gesagt: wenn ich wollte, würde ich auch bereits, aber ich bin Aerosoft-treu
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up