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    • In my opinion the twin otter is a very underrated aircraft and I would be interested in an updated version.   Some ideas: * Extended documentation (e.g. an tutorial flight) * Hideable Yoke * Improved GPS (e.g. manually entering a flight plan)   Glad you're thinking about it.
    • Hallo, ich habe es einfach getan. Scheint zu funktionieren, habe bis jetzt keine Fehler entdecken können. Die einzige Frage, die mich noch umtreibt, ist, ob der Installer noch irgendwelche Änderungen an einer cfg oder anderen Datei vornimmt? Die Frage ist berechtigt: Bei Kopenhagen von FlyTampa wird zum Beispiel ein Eintrag in der default.xml im Ordner Autogen vorgenommen. Falls von Interessea, angehängt meine xml-Datei. Ach so, eine Tücke lauert noch. Die Jetways bleiben schwarz, wenn man die cfg-Datei nicht an seine Pfade anpasst. Gibt dazu einen Beitrag in englischen Forum, gilt sinngemäß auch für Oslo.   Mike       add-on.xml
    •   Hi Mathijs. I sympathise, but I can only pass on what I have learned. I did a moderately detailed 'first impressions' video of the RW Designs Twin Otter in X-Plane and commented on how the pitching behaviour differed from yours. I presumed yours was correct but I got a lot of comments from people saying that it shouldn't pitch forward with power. My main source for offline discussion is an aeronautical engineer and experienced captain with experience on the OV-10 Bronco (similar configuration to the DHC-6). He consulted directly with the pilots at Viking Air for a view and they concurred.   But that said, if you had real DHC-6 pilots on the testing I guess it's a stalemate. Maybe they just all fly different
    • Hi Alti,   in einigen Ländern gelten andere Halbkriesflugregeln, als im Rest der Welt.
      Italien, Frankreich, Spanien, Portugal, etc. haben z.B. Nord/Süd Regeln und nicht Ost/West Regeln.