Airport Enhancement Services

Support for AES

3078 topics in this forum

1. Pinned topics
    • 728 replies
    • 349662 views
    • 78 replies
    • 28173 views
    • 40 replies
    • 8709 views
    • 313 replies
    • 61604 views
    • 0 replies
    • 160 views
    • 132 replies
    • 80089 views
    • 13 replies
    • 15457 views
    • 21 replies
    • 11397 views
    • 11 replies
    • 5593 views
    • 11 replies
    • 21301 views
    • 0 replies
    • 4479 views
    • 7 replies
    • 24731 views
    • 1 reply
    • 9192 views
    • 7 replies
    • 15689 views
    • 18 replies
    • 17071 views
    • 2 replies
    • 8932 views
  2. Topics
    • 0 replies
    • 14 views
    • 2 replies
    • 20 views
  3. Answered

• 2 replies
    • 69 views
    • 5 replies
    • 349 views
    • 3 replies
    • 839 views
    • 3 replies
    • 298 views
    • 1 reply
    • 250 views
    • 6 replies
    • 685 views
    • 3 replies
    • 98 views
    • IVAO Eurowings Livery
      Ja stimmt, geb ich dir recht. Ich habe jetzt den MB Liverys gewinnen können. Er meinte er macht die Bemalung, sobald sein PC wieder einsatzklar ist. Der hatte wohl ein großen Systemcrash. Hoffentlich tut er es auch... sonst meldet sich keiner, leider.
    • ILS zu Hoch angeflogen
      Meistenst bin ich beim Ils Signal empfang VIIIEl zu hoch! Welche Höhe muss ich beim Top of Descent eingeben, um nicht immer zu hoch zusein. Manchmal klappts, manchmal nicht.    Danke im Vorraus!
    • unstearable/rolls backward after PB
      Shift+P is an FSX command and is not required if you are using the START PUSH command from the right MCDU. When the a/c has been pushed the required distance as input on the MCDU you will be advised by the ground crew to set parking brakes. In respect of the steering issue, I have found that if you press the Y key (for slewing) then Y key again that seems to do the trick.
    • Some repaints not showing in FSX-SE
      I just bought the new Aerosoft A320/321 for use in FSX-SE. I downloaded additional repaints from this site, but only a few show up in FSX-SE aircraft selection menu, most does not show at all (all aircraft variants selected). I have spent many hours searching forums to solve this problem and I have followed the different advices, but no success. After using the Livery Manager, I have installed the missing repaints manually, but they still don't show up. The Livery Manager installs the aircraft texture and cfg file in FSX-SE ok, but they are not in the aircraft menu. As recommended in one message, I run both the Livery Manager and FSX-SE as Admin. It is strange that repaints from the same developer acts different, like SAS A320 and A321 IAE. The SAS A320 don't show, but the A321 show ok. Also the Swiss and Swissair A321 CFM don't show up. Most of the forum messages regarding this problem are from 2014 and 2015, but I found no real solution to my problem. I appreciate any suggestion.   Best regards Erik
    • Neuer PC mit Windows 10
      Hi Walty   ich hoffe, dass Du nicht mit Fototapeten herumfliegst, denn die Grafikkarte ist mit u.a. 2GB doch eher unterdurchschnittlich ausgestattet meiner Meinung nach. Oder baust du eine andere GraKa in die neue Kiste ein? Nur schon ohne Fototapeten wird sie ziemlich schnell ans Limit kommen was dann zur Folge hat, dass die Frames stark einbrechen werden.   Aber zu Deiner Frage: ich fliege XP10 schon etliche Zeit mit Windows 10. Ohne Probleme soweit. Einzige grössere Challenge war bisher, ein Saitek-Panel in Betrieb zu nehmen. Da war ein Eingriff in der Registry unumgänglich.   Gruzz Remo