Jump to content
 Share

German Airfields FREE Wasserkuppe

    Create an account or sign in to download this
12638 Views
1971 Downloads
5 From 1 review
26.91 MB File Size

1 Screenshot

About This File

German Airfields FREE - Wasserkuppe

The Wasserkupppe airfield is reputedly the birth place of gliding and well know by glider pilots world wide and a favorite destination for GA trips. This free version is based on the FS2004 version and LimeSim updated it and made it merge perfectly with the other German scenery we sell. It's a great demo for the kind of scenery that makes Germany the best covered country in FSX.

- Sloping runway

- 0.5 meter pixel resolution

- Summer and winter textures

- Detailed Autogen

- Compatible with VFR Germany 1

- Fully FSX style scenery

- Animations & Sounds included

----------------------------------------------

Die Wasserkuppe ist für viele der Inbegriff und Geburtsort der Segelfliegerei. Nicht zuletzt darauf wird es zurückzuführen sein, dass die Wasserkuppe bei einer Kundenumfrage in unserem Forum der mit Abstand am meisten gewünschte deutsche Flugplatz war. LimeSim bietet Ihnen nun in Zusammenarbeit mit Aerosoft die Wasserkuppe zum KOSTENLOSEN Download an!

Die Szenerie basiert auf Quelldaten der "Scenery Germany 4" (FS2004), wurde in der vorliegenden Version aber noch einmal für den FSX überarbeitet, mit zusätzlichen Details versehen und mit unseren für den FSX erhältlichen Deutschland-Szenerien abgestimmt.

Die Wasserkuppe war aufgrund ihrer schiefen Landebahn seinerzeit ein Probeprojekt von LimeSim, welches die darauf folgende und mehrfach preisgekrönte Szenerie "Lukla X - Mount Everest" erst ermöglicht hat.

- Schiefe Landebahn!

- Luftbildabdeckung 0.5m/pix ca. 4x4km um den Flugplatz (© Geocontent)

- Luftbilder für Winter und Sommer (mit "VFR Germany" nur Sommertexturen)

- Dichtes Autogen

- Kompatibel mit "VFR Germany 1"

- Verwendung von FSX-Effekten (schimmernde Landebahn bei Regen etc...)

- Sehr gute Performance

- Animierte Segelflugzeuge und Vögel

- Sounds

- Englischsprachiges Handbuch

What's New in Version 07/13/10 12:51 PM   See changelog

Released

No changelog available for this version.

User Feedback

Recommended Comments

2 X English Electric Lightning's at Bruntingthorpe. As always, Amazing. They work very hard to preserve these incredible aircraft. :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy & Terms of Use